40 yılı aşkın bir süredir moda ve tekstil sektörünün profesyonellerinin en önemli buluşma noktası Premier Vision Fuarına Türk tekstil sektörünün çatı kuruluşu olan Uğurteks A.Ş. damgasını vurdu.
10-12 Şubat tarihleri arasında Paris Nord Villepinte’de düzenlenen fuarda ziyaretçilerini ağırlayan Uğurteks, yeni sezon kumaş koleksiyonları ile ilgi odağı olmayı başardı. Uğurteks’in Ar-Ge çalışmalarındaki kapsamlı ve yenilikçi yaklaşımını inovasyon çalışmalarıyla tasarımına yansıtan Italyan dizayner Dario Arduini 2016 Sonbahar / Yaz koleksiyonu takipçileriyle buluşturdu. 2016 İlkbahar-Yaz sezonuna yön veren koleksiyonunu iddialı bir şekilde tanıtan firma, küresel pazarın önemli moda ve hazır giyim marka temsilcileri ile tasarımcıların yoğun ilgisiyle karşılaştı. Teknolojik gelişmeleri takip eden ve hayata geçirerek geliştirilen dokuma kumaşlarla, uluslararası pazarda rekabet etme gücünü sürekli arttıran Uğurteks, standında tencel, linen, polyester, viscon, pamuklu, keten, kaplamalı, antik boyalı bonded (yapıştırma) kumaşlara yer verdi. Ağırlıklı olarak erkek ve kadın dış giyim (mont, kaban, takım, ceket, elbiselik vb.) kumaşlar, alternatif renk ve desenleriyle geniş bir yelpazede sunuldu. Ziyaretçilerin yakından incelediği kumaşlar lüks tuşe, estetik ve zarif görünümlü, ilkbahar ve yaz sezonunu müjdeleyen canlı ve sıcak renklerde hazırlandı. Bunun yanı sıra, klasik giyim tutkunlarının vazgeçemeyeceği siyah, beyaz ve natural renklerin yer aldığı basic ve desenli kumaşlar da yerini buldu.
“ÇALIŞMALARIMIZ KARŞILIK BULDU ‘’
Premiere Vision Paris fuarına düzenli olarak katıldıklarını belirten Uğurteks Yönetim Kurulu Başkanı Natan Yakuppur, gördükleri ilgiden memnun olduklarını ve başarılı bir fuar dönemi yaşadıklarını söyledi. Yakuppur; “Başta Fransa ve Türkiye olmak üzere; İngiltere, İtalya, Rusya, Fas, Tunus, ABD, Polonya, Almanya ve daha birçok ülkeden marka temsilcilerini standımızda ağırladık. Hazırladığımız koleksiyon ve sunduğumuz trendlerle başarılı bir grafik yakaladık. Gelecek sezonun moda trendlerinin belirlenmesi açısından önemli bir ticari platform olarak Premiere Vision’da hedeflerimize ulaştık. Hazırlığımızın ve çalışmalarımızın karşılıksız kalmadığını söyleyebilirim” dedi. Hem katılımcı hem de ziyaretçilerin sektörün ekonomik gelişimi konusunda olumlu bir hava içinde olduğuna dikkati çeken Yakuppur, küresel pazarlarda canlanmanın devam edeceğini savundu. Marka bilinirliği ve yeniliklerin tanıtılması açısından fuarların önem kazandığını ifade eden Yakuppur, Uğurteks’in 2014 ve 2015 yıllarında Almanya’da Munich Fabric Start, İngiltere’de London Textile Trend, ABD’de Premiere Vision New York ve Türkiye’de Premiere Vision İstanbul fuarlarına katıldığını hatırlattı. Uğurteks aynı zamanda, 10-13 mart 2015 tarihleri arasında Première Vision Istanbul, CNR Expo’da gerçekleşen fuarda yine yeni koleksiyonunu takipçileriyle buluşturdu.
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE UĞURTEKS
1946 yılında İstanbul Sultanhamam’da Uğurlu adıyla kurulan Uğurteks, tekstil sektörünün büyümesine paralel bir gelişim sergiledi. 1982 yılında kurumsal yapısını yenileyen firma, 2004 yılında itibaren çalışmalarını Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi’nde 30 bin metrekarelik alana sahip üstün teknolojiye sahip yeni tesislerinde faaliyetlerini sürdürmeye başladı. Güçlü bir makine parkuruna sahip olan Uğurteks, iplik boya tesisi, dokuma bölümü ve boyama ve terbiye ünitelerinde Avrupa menşeli makinalara yer veriyor. Aylık 1.3 milyon metre çeşitli türlerde kumaş üretimi kapasitesine sahip olan firma, AR-GE ve ÜR-GE süreçleri için ciddi yatırımlar gerçekleştiriyor. Günümüzde Natan Yakuppur, Alper Yakuppur ve İlker Yakuppur ile 5. neslin yönetimde profesyonelliğin kesiştiği yerde çalışmalarını sürdüren Uğurteks, yurtdışı pazarlarında güçlü bir satış ağına sahip. Dokuma segmentinde kalite ve müşteri menuniyetini ön planda tutan firma, vizyonu, satış ve pazarlama stratejileriyle güçlü markaların önde gelen vazgeçilmez kumaş tedarikçisidir. 50 yılı aşkın bir sektörel deneyim ve know-how ile yurtiçi ve yurtdışı pazarlarında gün geçtikçe varlığını güçlendiren Uğurteks, yıllık 40 milyon Euro’luk cirosunun 10 milyonluk bölümünü ihracattan elde ediyor. İhracat gerçekleştirilen ülkeler arasında ABD, Almanya, Fas, Tunus, Portekiz, İngiltere, Fransa, İtalya ve İran öne çıkıyor. Yurtiçi markaları arasında; Koton, İpekyol, Altınyıldız, Aydınlı, Abdullah Kığılı LCW , Defacto gibi güçlü markalar yer alıyor. Yurtdışı markaları arasında ise Zara, Miroglio, Marella, Benetton, River Island, Max Mara, Ann Taylor, Ann Klein gibi moda ve perakende sektörünün liderleri bulunuyor.