Texcare International kapılarını kapatırken, uluslararası ziyaretçi sayısını bir önceki fuara göre yüzde on oranında artırdı.
11-15 Haziran 2016 tarihleri arasında Frankfurt am Main’de düzenlenen tekstil bakım sektörünün öncü fuarına 15,700 ziyaretçi gelirken, (2012’de 101 ülkeden 15,650 ziyaretçi), genel olarak bakıldığında ticari ziyaretçi sayısı bir önceki fuara kıyasla sabit seyretti. Gelen ziyaretçilerin yaklaşık 9,000’i (2012: 8,045) Almanya dışından geldi ve uluslararası ziyaretçiler toplam ziyaretçilerin % 57’sini oluşturdu. Fuar stantlarında en son ürün ve yenilikleri keşfetmek için 112 ülkeden ziyaretçiler Texcare International’ı gezmeye geldi. Almanya’dan sonra
en büyük ziyaretçi trafiğini Avrupa’dan İtalya, Fransa, Hollanda, Belçika, İspanya, İngiltere, İsviçre, Danimarka, Avusturya ve Polonya’nın oluşturduğu tekstil bakım fuarında, Avrupa dışından ABD, Japonya, Avustralya, BAE, Çin ve Hindistan fuara en fazla ziyaretçi gönderen uluslar arasında yer aldı. Genel olarak Avrupa dışından gelen uluslararası ziyaretçilerin oranı yüzde 15’ten yüzde 22’ye yükselirken, Avrupa dışı ziyaretçilerden gelen en büyük artışı Arjantin ve Kazakistan kaydetti. Almanya’da, tekstil bakım pazarı devam eden birleşme ve bütünleşme süreci ile karakterize ediliyor.
Beş gün boyunca, 28 ülkeden 319 katılımcı (2012: 26 ülkeden 262 katılımcı) – dört yıl önceye göre yüzde 20’nin üzerinde bir artışla –çamaşırhaneler, kuru temizlemeciler ve tekstil hizmet sağlayıcılarına yönelik yüksek
teknoloji çözümlerini ve yeniliklerini sundu. Uluslararası katılımcı oranı da yüzde 68’lik yeni bir rekor seviyesine ulaştı. İlk kez iki salonda ve yaklaşık yüzde 30’luk daha geniş bir sergi alanında, üreticiler özellikle tekstiller ve IT hizmet gruplarında daha kapsamlı bir ürün ve hizmet yelpazesi sundu. Katılımcı firmalarının sunumlarının odak noktası tüm proseslerin Endüstri 4.0 ile uyumlu olarak bütünleştirilmesi üzerine oldu. “Akıllı çamaşırhanelere” sürdürebilir dönüşüme yönelik itici güç temassız çamaşırhane kaydı, tüm proseslerin gerçek zamanlı olarak canlandırılması, akıllı depolama sistemleri ve robot teknolojisinin kullanımı gibi yeniliklerle oluşturuldu.
Messe Frankfurt Başkan ve İcra Kurulu Başkanı Wolfgang Marzin, “Texcare International 2016’daki atmosfer olağanüstü oldu ve uluslararası büyüme etkinliğin sektörün dünya genelinde öncü fuarı olarak konumunu bir kez daha teyit etti. Tüm dünyadan üst düzey karar vericiler fuarda iş yapmak ve yeni müşteriler kazanmak için
Frankfurt am Main’e geldi,” dedi. Karar verme yetkisine sahip ziyaretçi sayısı bir kez daha artış gösterirken, ziyaretçilerin yüzde 60’nın fazlası kendilerinin şirketleri adına alım yapmaya yetkili olduklarını bildirdi. Katılımcıların yüzde % 84’ü, özellikle imzalanan satış anlaşmaları, tamamlanan sipariş kotaları ve kazanılan sayısız yeni bağlantı bakımından fuara katılma amaçlarına ulaştıklarını onayladı. VDMA Konfeksiyon ve Deri Teknolojileri Genel Direktörü Elgar Straub, “Texcare International katılımcılarının beklentilerini büyük bir oranda karşıladı. Ziyaretçilerde görülen yüksek düzeyde uluslararasılık, özellikle fuarın odaklandığı Endüstri 4.0 ve dijitalleşme prosesleri tarafından yansıtılan gelecek-odaklı yeni teknolojilere dünya genelinde olağanüstü büyük ilgi ve talebi göstermektedir,” şeklinde konuştu.
Katılımcıların yüzde 89’u sektördeki ekonomik durumun çok iyi olduğunu söylerken, bu dört yıl önceki son Texcare International’a göre yaklaşık yüzde 3’lük bir artışa tekabül etti. Aynı zamanda ziyaretçilerin yüzde 89’u da
bu yönde fikir bildirdi. Ziyaretçilerin %98’i Texcare International’da sunulan hizmet ve ürün yelpazesinden çok memnun olduğunu söyledi. Alman Kuru Temizleme Derneği (Deutscher Textilreinigungsverband – DTV), Genel Müdürü Andreas Schumacher, “Fuarda işlerin seyri bizi çok memnun etti. Katılımcı ve ziyaretçilerin tepkisi mükemmel oldu. Daha da rağbet gören nokta ziyaretçilerin katılımcı stantlarını ziyaret etmenin yanında, sektör için güncel öneme sahip olan konular hakkında Texcare Forum’da bilgi ve fikir alışverişi yapma fırsatı bulabilmeleri oldu. DTV standının kendisi de üyelerimiz ve sponsorlarımızın münazaralar gerçekleştirmek için bir buluşma noktası oldu. Ziyaretçilerin bir moda gösterisi ve ütü yapma yarışmasını içeren etkinlik programımıza son derece olumlu tepkisinden özellikle memnun olduk,” dedi. Fuarda, dünyanın her yerinden ticari ziyaretçiler sektördeki son trendleri görme ve üreticiler tarafından sunulan üstün nitelikli ürünlerin mükemmel bir izlenimini edinme fırsatını yakaladı. Özellikle Texcare Forum’da 1,000’nin üzerinde katılımcı tarafından iştirak edilen seminerler olmak üzere Texcare International kapsamında gerçekleştirilen etkinlikler de rüştünü ispatladı. Eğitim ve kariyer, yenilikçi tekstiller, sürdürülebilirlik ve Endüstri 4.0’a da yoğun bir ilgi gösterildi. Texcare International’daki önemli etkinliklerden biri üreticilerin endüstriyel, sağlık ve ikram servisi iş giyiminde koleksiyonlarını sunduğu ve renk, tasarım ve işleve yönelik en son trendleri gösterdikleri moda gösterisi oldu. Texcare’da gerçekleştirilen ilk ütü yapma yarışması katılımcıların diğer adaylara karşı yarışabilme ve yeteneklerini sergileme fırsatı tanıdı.Bir sonraki Texcare International Frankfurt am Main’de 20- 24 Haziran 2020 tarihinde gerçekleştirilirken, bir sonraki Texcare Asia 2017 sonbaharında gerçekleştirilecek.
#TexcareInternational #TexcareInternationalFuarı #TekstilSektörü #TekstilTeknik #TekstilTeknikDergisi