Temsilciliğini yürüttüğü markaların yeni ve gelişmiş teknolojilerini standından ziyaretçilerle buluşturan Prodigital, fuarda birçok anlaşmaya imza attı.
Faaliyetlerini Endüstriyel, Reklam ve Tekstil olmak üzere 3 ana başlıkla yürüten Prodigital, tekstil alanındaki çözümlerini katıldığı ITM Fuarı’nda ziyaretçilerin beğenisine sundu. Temsilciliğini yürüttüğü markaların yeni ve gelişmiş teknolojilerini standından ziyaretçilerle buluşturan Prodigital, fuarda birçok anlaşmaya imza attı. Fuarın ardından Prodigital Satış Müdürü Yaşar Şişman sorularımızı yanıtladı.
Genel olarak ITM Fuarı’nı nasıl buldunuz? Beklentiniz neydi? Beklentilerinize karşılık buldunuz mu?
Bu fuara uzun yıllardır katılmaktayız. Geçen seneye göre daha fazla katılımcı ve ziyaretçinin fuara ilgi gösterdiğini düşünüyorum. Prodigital olarak bu sektörde 6 seneyi aşan bir tecrübemiz var. Tekstil grubuna yönelik Mutoh ve DGI markalarını sunmaktayız. Bu sene, Mutoh 1638W ve 1624 Drafstation modelleri çok fazla talep gördü ve satış patlaması yaşadık. ITM Fuarı geçtiğimiz seneye göre daha başarılı geçti. Fuar tekstil pazarı için çok önemli ve ciddi bir etkinlik haline geldi.
Türkiye’de transfer baskı pazarının durum hakkında bilgi verir misiniz? Buna ilave olarak Prodigital kullanıcılara ne tür çözümler sunmaktadır?
Türkiye, transfer baskı konusunda son yıllarda ciddi bir atak içindedir. Türkiye’nin Avrupa pazarına olan yakınlığı, Çin’deki fiyat artışları, dünyadaki polyester üretiminin pamuğa göre ön plana çıkması gibi etkenler ülkemiz için önemli bir pazar payı oluşturdu. Temsilciliğini yürüttüğümüz Mutoh ve DGI ürün grubunda yer alan saatte 50-65 metrekare modundaki makinelere çok yoğun bir ilgi olmuştur. Prodigital, tekstil alanında çok ciddi tecrübe ve bilgi birikimine sahiptir. Biz geçmiş tecrübemizi Mutoh ve DGI’dan elde ettiğimiz bilgi birikimini harmanlayarak, sektöre daha verimli ve etkili çözümler sunuyoruz. Müşterilerimize baskı öncesi, baskı ve baskı sonrasına yönelik çözümler üretmeye başladık. Prodigital’in hedefi sadece makine satmak değildir. Prodigital makine satışıyla birlikte sektörel bilgi birikimi ve tecrübesini müşterilerle paylaşmaktadır. Yani biz partner firma olarak hizmet vermekteyiz. Partner tekstil sektöründe çok tercih edilen bir kavramdır. Tekstil pazarı sadece makine satmakla var olabileceğiniz bir pazar değildir. Tekstil sektöründe büyük, yüksek hacimli işlerde taahhütlerin altına imza atılmaktadır. Bunun için firmalar, kendisine güvenebileceği, sorunsuz bir şekilde ilerleyeceği partner arayışına giriyor. Yani sadece makine satın almıyor, firmanın tecrübe ve bilgi birikimini de istiyor. Prodigital olarak bizde bu hizmeti çok iyi sunduğumuz için uzun yıllardır tekstil pazarının tercih edilen markası konumundayız.
Prodigital, özellikle tekstil pazarında ciddi bir atak içinde olduğunu görmekteyiz. Sizi bu noktada başarılı kılan özellikler nelerdir?
Makine satışından sonra, hem teknik hem de deneyimlerimizi sektörle paylaşmaktayız. Bizi bu sektörde başarılı kılan en önemli özellik de budur. Fuar süresince yoğun bir taleple karşılaştık. Bunun yanında baskı sonrasına yönelik Transmatik ile bir işbirliği yaptık. Biz bugüne kadar baskı öncesi ve baskı sırasında destek vermekteydik. Bundan sonrası için baskı sonrasına yönelik çözümde sunmaya başladık. Türkiye distribütörlüğünü Artsan Transfer’in yaptığı İtalyan markası olan Transmatik’in bayiliğini üstlenmiş bulunuyoruz. Böylece işin başlangıcından son noktasına kadar hizmet sunabilmekteyiz.
DGI bölümünde ne tür çalışmalarınız var? Bu alanda yaşanan gelişmeler hakkında bilgi verir misiniz?
DGI grubunda da 6 renk ve 4 renk seçeneklerinde yer alan 4 renk uygulamasının çok tercih edilmesi Bursa, Denizli, İzmir, Gaziantep ve Kayseri’deki döşemelik kumaş sektöründe Epson kafalı tarzındaki makinelerden hariç, 14 pikolitre Konica ile daha doygun baskı istedikleri için DGI ciddi bir Pazar ivmesi kazanmıştır. Kumaşlar daha kalın olduğu için kağıdın üzerine daha doygun bir boya istenmektedir. 14 pikolitrelik DGI çok iyi bir doygunluk sağladığı için çok ciddi bir baskı kalitesi sunmaktadır. DGI, dünyada bu alandaki ciddi üreticilerden biridir. Yine kumaşa direkt baskı bölümünde Mutoh’un blanketli makineleri, DGI’ın farklı modelleri ve Pulsar ile yolumuza devam etmekteyiz. 4, 8, 16 kafa seçenekleri bulunmaktadır. 180 cm eninde 12 metre boyundadır. Küçük, orta ve büyük ölçekli işletmelerin ihtiyacı olabilecek farklı seçenekler sunmaktayız.
Mutoh Yönetimi yaptığınız çalışmalardan memnun mu?
Mutoh Valuejet 1638W, Türkiye’de satış rekorları kırmıştır. Yine dünya genelindeki satışlarda Türkiye bir rekor kırarak satış birincisi olmuştur. Mutoh’un üst düzey yöneticileri standımızı ziyaret etti. Bundan sonra yeniliklerin devam edeceğini ifade ettiler. Tekstil alanındaki en büyük hedefimiz 320 ebatlı makinedir.
Tekstil piyasasında yatırım kararı nasıl alınıyor? Tekstil sektörü daha çok hangi noktalara dikkat ediyor?
Endüstriyel reklam sektörüne göre tekstil piyasası dünya genelinde daha araştırmacı ve daha fazla yatırım yapan bir gruptur. Birkaç müşterimize, 15, 20, 30 civarında tek alımla makine satışları gerçekleştirdik. Bunlar gerçekten hem bütçe hemde ciddi araştırma isteyen yatırımlardır. Bu alım yöntemine sign sektöründe rastlamak mümkün değil. Biz Ar-Ge çalışmalarını bundan 6 yıl önce yaptık. Progital, müşterilerden sorun dinlemek yerine, sorunun çıkmasını önleyen projelere imza atmaktadır. Tekstil piyasası, yurt dışı ile bağlantılı olarak terminli işlere imza atmaktadır. Sektörde bu sürelerde oluşabilecek hataları önlemek için dünya genelinde konusunda en iyi markalarla çalışmayı tercih etmektedir. Mutoh da bu konuda dünyanın sayılı markalarından biridir. Mutoh’un son dönemde Türkiye’deki satış grafiği hızlı bir şekilde artış göstermektedir. Fuarda sektörün her alanında ziyaretçiler standımızı ziyaret etti. Daha fazla ziyaretçiye hitap edebilmek için iki katlı bir stand tasarımı gerçekleştirdik. ITM Fuarı’nda son derece bilinçli müşteri grubunun takip etmesi bizleri son derece mutlu etti. Fuara gelerek standımızı ziyaret eden tüm misafirlerimize teşekkür ediyoruz.
Makine yatırımında dikkat edilmesi gereken konular nelerdir? Sizin bu noktada öneri ve tavsiyelerinizi öğrenebilir miyiz? Sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?
Yatırımcı yola çıkmadan önce makine ve partnerini seçiyor. Makine almak gerçekten çok kolaydır. Makinenin alındıktan sonra risksiz bir şekilde çalışmaya devam etmesidir. Riskten vurgulamak istediğimizde şudur; örneğin Açıkhava reklam sektöründe folyo ve brandaya baskıyı yaparak işi teslim edersiniz. Tekstilde ise müşteri tekstil malzemesini getiriyor. Yanlış bir baskı yapmanız sizi gerçek anlamda ciddi bir zarara uğratabilir. Dolayısıyla çok büyük bir risk altına giriyorsunuz. Bu noktada kaliteli çözümlerle riski sıfıra indirebilirsiniz. Mutoh ve DGI ile pazara sunduğumuz çözümler yoğun bir şekilde ilgi görmektedir. Yıllık hedeflerimize kısa sürede ulaşarak aşmış bulunuyoruz. Tüm gücümüz ve enerjimizle müşterilerimizin yanındayız. Dünya pazarındaki en son yenilikleri Prodigital güvencesiyle pazara sunmaya devam edeceğiz.