Dünyanın önde gelen dijital baskı teknolojileri üreticisi Roland DG, geçtiğimiz ay TÜYAP’ta düzenlenen tekstil sektörünün en önemli buluşma platformu Texpo Eurasia 2015’te, özellikle tekstil baskısı işletmecilerine özel çeşitli ürün sunumlarını, uygulama çözüm ve hizmetlerini sergiledi. Fuarı ve Türkiye pazarını değerlendiren Roland DG Türkiye Satış Müdürü Stevan KORAÇ, sorularımızı cevaplandırdı.
Genel anlamda Roland’ın çevre ve geleceğe bakışı nedir? Buna paralel olarak Roland ürünlerinin çevre ile uyumu hakkında neler söylemek istersiniz?
“Çevre duyarlılığı Roland DG yönetiminin en önemli öncelikleri arasında yer alıyor. Bu anlamda Roland DG bugün tüm faaliyetlerini çevreye duyarlı bir biçimde yapmak üzere azami gayret sarf ediyor. Kurumsal prensip ve bağlılıklarımızı iş ortaklarımız ve müşterilerimizle her zaman bü- yük bir açıklıkla paylaşma sorumluluğumuz gereği, çevre politikamızı web sitemizde de detaylı bir şekilde açıklıyoruz. Çevre duyarlılığımızı sadece bugünün koşulları içinde yerine getirdiğimiz görevlerden biri olarak görmüyoruz. 14 sene önce EcoSolvent’leri ilk üreten şirketlerden biri olarak sektöre öncülük etmiştik. Çevre duyarlılığı yüksek bir üretici olarak, Energy Starm ve Eco Label gibi her türlü düzenlemeyi takip etmek ve uygulamak konusunda çok büyük hassassiyet taşıyoruz. Ekosistemin korunmasının ve sürdürü- lebilirliğine katkıda bulunulmasının gelecek nesiller için taşıdığı önemin bilinciyle çevre vizyonumuzu inşa ettik. Bundan sonra da aynı vizyon çerçevesinde faaliyetlerimizi sürdüreceğiz.”
İstanbul’da düzenlenen Texpo Eurasia Fuarı’nda tekstil pazarı için hangi ürünlerinizi sergilediniz ve fuarın genel bir değerlendirmesini yapar mısınız?
“Texpo Eurasia 2015’te özellikle tekstil pazarına yönelik boya süblimasyon yazıcılarımızı sergiledik. Texart mürekkebini kullanan 64 inç boya süblimasyon yazıcımız yeni Texart RT-640’ın fuarın yıldızı ürünü olduğunu söyleyebilirim. Dört (CMYK) veya sekiz (CMYKLcLmOrVi) renkli mürekkep olmak üzere iki farklı mürekkep konfigürasyonu ile ErgoSoft Roland Edition ve Roland VersaWorks olmak üzere iki farklı RIP yazılım seçeneğine sahip Texart RT-640 olağanüstü geniş bir renk gamı da sunuyor. Ürün yüksek kontrastlı canlı baskılara olanak sağlıyor, yoğun ve birinci sınıf baskılar üretiyor. RT- 640 özellikle; giyim, tabelalar, iç tasarım, moda ve orijinal ürünler gibi çok çeşitli uygulamalarla tekstil işletmecilerinin ticari fırsatlarını artırdığını düşündüğümüz bir ürün. Fuarda ayrıca CMYK süblimasyon mürekkepleriyle donanmış PRO-4 XF-640’ı da sergiledik. Güç ve hız için tasarlanmış eşsiz bir gövde mühendisliğine sahip olan PRO-4 XF-640, iki altın kaplamalı kafaya sahip ve yüksek kaliteli sonuçlar sunmak için yedi farklı damla seviyesinde çalışabiliyor. Boya süblimasyon çözümlerimizin yanı sıra VersaEXPRESS RF-640’a özel bir alan da ayırdık fuarda. En son baskı kafası teknolojisine ve GREENGUARD gold sertifikalı dört renkli (CMYK konfigürasyonu) ECO-SOL MAX2 mürekkeplerine sahip RF-640’ın en önemli özelliği yeni ‘Roland Printer Assist iPad’ uygulaması sayesinde kullanı- cılara iPad tabletlerini kullanarak üretimi uzaktan kontrol edebilme, test printing ve cleaning işlem erini yönetebilme fırsatı sunuyor olması. Ayrıca ‘Roland Mürekkep Aktarma Sistemi’, mürekkep bittiğinde yazıcının durdurulup tekrar başlatılmasına gerek kalmadan kesintisiz ve otomatik olarak yedek kartuşa geçilmesine olanak tanıyor. Fuarda dijital baskıya yeni başlayanlar için özel bir köşe ayırdık. Ziyaretçilerimiz VersaSTUDIO BN-20 ve VersaCAMM SP-300i’nin kalite ve kullanışlılığını, yeni CAMM-1 GS-24 masaüstü kesicimizin kesim kalitesini ve güvenilirliğini deneyimleme fırsatına sahip oldular. Öte yandan tekstil pazarı için bir başka ilgi çekici çözümümüz olan VersaUV LEF-20 UV’yi de fuarda sergiledik. Benzersiz bir kalite ile farklı ve 2 mm’ye kadar kavisli materyallere baskı olanağı sunan LEF-20 giyim aksesuarlarını, hediyeleri ve cihazları kişiselleştirmek için en doğru seçim. Fuar genel itibariyle iyiydi. Ancak her ne kadar mevcut müşterilerimizin ve tekstil firmalarının fuara katılım oranı yüksek olsa da, dijital baskı üreticilerinin katı- lımında bir düşme yaşandığını gördük. Texpo Eurasia 2014’te deneyimlediğimiz ve gözlemlediğimiz tablo daha farklıydı. O nedenle şu anda müşteri taleplerindeki bu yeni eğilimi analiz ediyoruz.”
Türk tekstil sektöründen 2015 yılı için beklentileriniz nelerdir? Türkiye’deki dijital tekstil baskı sektörünün yükselişini nasıl yorumlarsınız?
“Türkiye’de her geçen gün büyümekte olan tekstil pazarının gelişmesine katkıda bulunacak çözümler üretmeye çalışıyoruz. Tekstil sektöründe 2014 yılının son dönemlerinde her ne kadar bir miktar küçülme yaşandıysa da, bizim açımızdan sektörün taşıdığı önem ve büyüme grafiği çok daha öncelikli sırada. Türk tekstil pazarının gereksinimlerini ve büyüme potansiyeli taşıdığı noktaları belirleyerek çözümler üretiyoruz. Türkiye’de iç pazarın talepleri büyük oranda yerli üretimle karşılanıyor. Öte yandan Rusya, Orta Doğu ve Avrupa başta olmak üzere dış pazarlara da kayda değer ölçüde üretim yapılıyor. Ancak son dönemde siyasi arenada yaşanan gerilimler ve Türkiye’nin coğrafi olarak tansiyonun yüksek olduğu bu bölgelere olan yakınlığı gibi dış etmenler, bu tabloda değişiklik yaşanmasına sebep olabilir. Bu nedenle bu eğilimleri ve küresel konjonktürü dikkatli bir biçimde takip etmemiz gerekiyor.”