Picanol, Belçika’nın Ypres şehrindeki üretim sahasından 20.000’inci OptiMax dokuma makinesini çıkarmasıyla, önemli bir dönüm noktasına ulaştı.
İlk OptiMax 2007 yılında Ypres’te üretildi. OptiMax, piyasadaki en iyi ve dakikada 700 atkı atma hızı ile en hızlı rapierli dokuma makinesidir. 20.000’inci OptiMax, Nisan ayında Bangladeş’deki Sister Denim Komposite Ltd.’ye gönderildi. OptiMax, kayda değer bir çeşitlilik ve yüksek üretkenlik sağla ve ayrıca yüksek üretim hızı ve optimum üretkenlik sağlayan parçalar sunmaktadır. OptiMax, 2011 yılında piyasaya sürüldü ve aynı zamanda rapier platformunun getirdiklerini tamamlamak için pozitif mekikli versiyonu çıkartıldı. 540 cm’e kadar tüm genişlikleri mevcut iken, aynı zamanda kaplama kumaş, birincil ve ikincil halı arkası kumaşları ve jeo kumaşlar gibi teknik uygulamalarda yeni bakış açıları oluşturdu. Pazarlama Departmanı Başkan Yardımcısı Johan Verstraete, “OptiMax, rapier endüstrisinde bir ölçütü temsil etmektedir. Modüler ve geleceğe yönelik tasarımı sayesinde birçok duruma uym sağlayabilir. Bu demek oluyor ki bu makine dokumacılara pazar ihtiyaçları doğrultusunda değişiklikler yapmalarını sağlar. Dakikada 700 atkı ile dünyadaki en hızlı rapierli dokuma makinesidir ve 50’den fazla ülkede 800 kullanıcısı vardır. Başarılı OptiMax modelimizi 20.000 kez ürettiğimiz gerçeğiyle gurur duymak için her türlü nedene sahibiz. Bu dönüm noktasına ulaşmak, sınıfının en iyisi ürünleri üretme yeteneğimizi ve dokuma makinelerimiz en saygı değer tekstil üreticilerine sunduğumuzu göstermektedir. Bu müşterilerin Picanol markasına duyduğu güvenin kanıtıdır, kalitesi ve rapier teknolojisi” dedi. Bu dönüm noktası, Ypres’deki tüm Picanol çalışanlarıyla kutlandı. Picanol dokuma makineleri, 300.000’den fazla üretilen makineyle ve 80 yılı aşkın sürede toplanan birikim ve teknolojik uzmanlığın sentezidir. Bugün, Picanol 2.600 dokuma fabrikasında 175.000 dokuma makinesinin çalışıyor olmasından gurur duyuyor. “Picanol’de müşterilerimize büyümeleri için yardım edebileceğimize inanıyoruz. Bunu geçmişte yaptık ve gelecekte yapmaya devam etmeye istekliyiz. Bu nedenle “ Beraber büyüyelim” sloganıyla yeni reklam kampanyamıza başladık ve bu bize ITMA Milano ve sonrasında öncülük edecek.