Türkiye’de pazarlama faaliyetlerini güçlendirmeyi hedefleyen Lenzing, Türk endüstrisine hitaben “Experience TENCEL“, sloganıyla 4 Aralık 2014 tarihinde İstanbul Hilton’da bir seminer düzenledi.
İstanbul’da düzenlenen basın konferansında Lenzing’in yeni Yönetim Kurulu Üyesi ve Ticari İşlerden Sorumlu Başkanı (CCO) Robert van de Kerkhof yeni TENCEL® üretim tesislerini Türk sektörüne tanıttı. Dünyanın 7. büyük tekstil ihracatçısı olan Türkiye, Lenzing’in en önemli pazarlardan biri. Türk tekstil sanayisi yılda yaklaşık olarak 260.000 ton selülöz ithal etmekte. Bu miktarın yaklaşık olarak %38’ını Lenzing elyafları oluşturuyor. Lenzing CCO’su Robert van de Kerkhof; “Lenzing’in hedefi özel elyafların pazar payını toplam pazarın %20 ’sine ulaştırmak“ diyor. Sadece 24 ay süren inşasının ardından dünyanın en modern elyaf fabrikası faaliyete geçti. 150 milyon Euro tutarında bir yatırım maliyeti olan fabrikanın inşası zamanlama ve maliyet açısından programa uygun olarak ilerledi. Şu an fabrikada istikrarlı bir tam kapasite üretim gerçekleştiriliyor.
TEKSTİL ENDÜSTRİSİNDE KİLOMETRE TAŞI
Lenzing, TENCEL® ile tekstil endüstrisine gelece- ğin elyaf malzemesini sunuyor. Bu çevre dostu ve yenilikçi elyaf ekoloji ve yenilikçilik anlamında bir kilometre taşı niteliği taşıyor. TENCEL® bu elyafın yüksek potansiyele sahip olduğunu son yıllarda kanıtladı. Yeni nesil TENCEL® elyaf birçok tekstil uygulama alanını fethetti, aktif giyimden denim ve gömleklik kumaşlara kadar gücünü kanıtladı. „Bu sezon özellikle örme segmentindeki gelişmelere odaklanıyoruz. Şimdiye kadar ağırlıklı olarak TENCEL® içeren dokuma ürünler ön plana çıkarıldı. Ancak örme uygulamalarında yeni apre işlemleri ve özel TENCEL® elyafları sayesinde modanın örme sahasında büyük potansiyel görüyoruz. TENCEL® bu alanda da kalite anlamında bir artı değer sunabilir. Parlak renkleri ve hoş görünümüyle TENCEL® bu pazarda çıtayı yukarı taşıyacak“ diyor Lenzing CCO’su Robert van de Kerkhof.
Çevre dostu ve ekonomik bir üretim sürecine sahip bir selülöz elyaf arayışı araştırmacıları liyosel elyafa yöneltti. Lenzing ve ilk elyaf üreticisi Courtaulds, yoğun araştırmalar sonucunda geleceğin elyafı olduğuna inandıkları liyoseli piyasaya sürdü. İlk üretim tesisleri 1992 yılında Mobile’de faaliyete geçti. Lenzing 2004 yılında TENCEL® markasını satın alarak tekstil işleme ve elyaf üretim sanayinde teknik bilgisini ve uzmanlığını güçlendirdi. Lenzing’te bulunan bu yeni fabrika, yılda nominal 67.000 ton elyaf işleme kapasiteli bir üretim hattına sahip olan ilk fabrikadır. Bundan önce kurulan TENCEL® üretim hatları ortalama olarak bu hattın sadece dörtte biri büyüklüğündedir. Yeni tesisin tasarım aşamasında Lenzing Grubunun Avusturya, ABD ve İngiltere’de bulunan üç TENCEL® fabrikasının uzun yıllara dayanan tecrübeleri bir araya getirildi. Bu anlamda Lenzing’te bulunan yeni TENCEL® fabrikası dünya lideri yeni nesil TENCEL® teknolojisini temsil ediyor.
MARKA GÜVEN OLUŞTURUR
Lenzing, TENCEL® markasını satın alarak tüm liyosel faaliyetlerini yüksek bilinirliği olan TENCEL® elyaf markası altında birleştirdi. TENCEL®, tekstil sanayisi ve ticaretinde çevre dostu, cilt dostu yüksek kalitesiyle tanınan köklü bir markadır. Dünyanın önde gelen perakende satı- cıları elyaf markasının adını “içerik markası” olarak kullanarak ürünlerine TENCEL® artı de- ğerini katıyor. Ürünlerin menşe kontrolünü öngören marka programı tüketicilere malzemenin kökeni hakkında güvence veriyor. Dünya genelinde faaliyet gösteren bir pazarlama ve hizmet ekibi, rastgele örnekleme yöntemiyle, piyasada bulunan tekstil ürünlerini kalite ve üretim zinciri yönünden kontrole tabi tutuyor. Dünya çapında korunan TENCEL® markası liyosel elyaf pazarında 20 yıldan uzun bir süredir varlık göstermektedir.