Hazır giyim kumaşları, tekstil ve aksesuar firmalarının bulunduğu ve bu yıl ikincisi düzenlenen Texworld İstanbul Fuarı, Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştirildi.
Dünyanın en önemli kumaş ve aksesuar fuarlarından Texworld İstanbul, 7-9 Nisan tarihleri arasında İstanbul’da düzenlendi. Texworld Istanbul’un ikinci edisyonu, tamamen dolu bir fuar alanı ve 3000’den fazla nitelikli ziyaretçi ile birlikte bir kez daha tekstil endüstrilerinin odağında yer aldı. Fuar 12 farklı ülkeden 112 katılımcıyı bir araya getirdi. Katılımcı ülkeler arasında yer alan Çin, Türkiye, Tayvan, Kore, Hindistan ve Hong Kong’u Pakistan, Almanya, Dubai, Mısır, Bangladeş ve Endonezya takip etti. Ziyaretçilerin yaklaşık % 81’i Türkiye’den, diğerleri ise çevre bölgelerden geldi. Mudo, Marks&Spencer, LC Waikiki ve Penti gibi lider moda markaları fuara katıldı. Hazır giyim kumaşları ve aksesuarlarının sergilendiği fuarın açılışına Örme Sanayicileri Derneği (ÖRSAD) Başkanı Fikri Kurt, Osmanbey Tekstilci İş Adamları Derneği (OTIAD) Başkanı İlker Karataş ve Denizli İhracatçılar Birliği (DENIB) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İbrahim Uzunoğlu ve çok sayıda davetli katıldı. Ziyaretçiler, pamuklu, denim, dantel-brode, örme kumaş, gömleklik, yün ve yün karışımlı kumaşlar, şal&eşarp, ipek ve ipek görünümlü kumaşlar, fonksiyonel kumaşlar, keten-kenevir, baskı, tasarım ofisleri, aksesuar, iplik-elyaf ve denim ürünleri de dahil olmak üzere dünya genelinde Messe Frankfurt’un hazır giyim kumaşları marka etkinliklerinin bir parçası olan tüm ürün gruplarını bulma avantajına sahip oldu. Texworld Istanbul boyunca ziyaretçiler Texworld’ün Sanat Direktörleri Louis Gérin ve Grégory Lamaud tarafından tasarlanan Trend Forumunu keşfetme fırsatını yakaladılar. Trend Forumu katılımcı firmalardan seçilen kumaş ve aksesuarları gösterime sundu.
2016 KOLEKSİYONLARI SERGİLENDİ
Messe Frankfuart İstanbul Genel Müdürü Tayfun Yardım yaptığı açılış konuşmasında, “İkinci kez düzenlenen Texworld Istanbul, sektör genelindeki yeniliklerin tanıtımı için uluslararası bir platform olduğunu kanıtladı. İstanbul, Asya ve Avrupa arasında bir tedarik merkezidir ve Texworld Istanbul tüm bölge için doğru bir sipariş platformu haline gelmiştir. Fuarda 100’den fazla uluslararası katılımcı 2016 koleksiyonlarını sergiliyor. Türk moda ve hazır giyim markaları artan iç talebi karşılamak için çok çeşitli ve farklı kalitede kumaş arayışında. Türkiye’nin dünyada en önemli tekstil merkezlerinden biri olduğunu göz önüne alacak olursak 2. Texworld İstanbul, sektörü bir kez daha bir araya getirmektedir. Katılımcılarımızın ve ziyaretçilerimizin fuarda yeni fikirler ve görüşler edinmesini, yeni bağlantılar kurmasını umuyoruz. Türkiye, dünyada tekstil ihracatında en büyük ilk 10 ülke arasında yer alıyor ve hazır giyim ihracatında 7. sırada bulunuyor. Ayrıca, Türkiye ve özellikle İstanbul, bölge ülkelerinden gelen müşteriler ile iletişime geçmek için harika coğrafi fırsatlar sunuyor.” diye konuştu. Messe Frankfurt Tekstil ve Tekstil Teknolojileri Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Olaf Schmidt ise etkinliği şu sözlerle değerlendirdi. “Texworld Istanbul fuarıyla Messe Frankfurt tekstil ve hazır giyim kumaşları fuarlarında dünya lideri olarak konumunu güçlendirmiştir. Sektörün temel pazarlarında yer almak ve müşterilerimiz açısından en iyi çözümlere sahip olmak bizim için önemli. Bu nedenle Türkiye’deki faaliyetlerimizi büyütmeyi planlıyoruz.’’