İtalyan tekstil makinaları siparişleri, ACIMIT (Italyan Tekstil Makinaları Üreticileri Birliği) ekonomi departmanı tarafından derlenen raporlara göre 2013’ün 4. Çeyreğinde önceki çeyreğe göre %5 oranında artarak 88,5 puan mutlak değerine ulaştı. Bununla birlikte, iç pazarda, siparişler %15 düşerek 49 puan olarak gerçekleşti.
İstikrarlı ve kritik İtalyan pazarının durumuna rağmen, ihracat önceki çeyreğe oranla %7 artarak 95,3 indeks değerine erişti. Böylece İtalyan üreticiler için ana büyüme noktası olarak kalmasını sağladı.
Yıllık bazda, iç pazarda kötü performans sebebiyle, genel indeks 2012 ortalaması ile karşılaştırıldığında %4 azaldı. ACIMIT Başkanı Raffaella Carabelli konuyla ilgili olarak şunları söyledi “Özellikle iç pazarımızın taleplerini sağlamak için tekstil endüstrisinde yapılan yatırımlar mutlak bir duraklamaya uğradı”
Yabancı pazarlar konusunda, siparişler alternatif fazlarda toplandı. Azalan üçüncü çeyrekten sonra, satışlar 4. Çeyrekte artış gösterdi. Sadece yılın ilk 10 ayını içermesine rağmen, ISTAT tarafından temin edilen yabancı ticaret verileri önceki yılla karşılaştırıldığında düşüş gösterdi. ACIMIT Başkanı konuyla ilgili olarak şunları söyledi. “Euro diğer para birimlerine karşı oldukça güçlü. Bu da önemli bir faktör. Cin pazarı da önemli bir bozulma durumunda. Zira ihracatımızın yaklaşık %20’sini oluşturuyor ve tekstil makinalarına yapılan yatırım 2013 yılında düştü”
Uluslararasılaşma aşamasındaki İtalyan tekstil makinaları üreticilerinin sayesinde, ICE-Italyan iş birimlerinin uluslararasılaştırılması ve promosyonunu sağlayan yurtdışı İtalyan Ticaret Ajansları, ACIMIT ile birlikte, endüstri için bir kez daha 2014 yılında yoğun bir promosyon kampanyası planladı. Gerçekte, 16 ülkede İtalyan tekstil makinaları sektörü için endüstri ticaret fuarlarında katılım, teknoloji sempozyumu ve çeşitli misyonlar için promosyonel teşvikler verilecek. Söz konusu ülkeler arasında Çin, Hindistan ve uluslararası pazarlar yer alıyor. Bununla birlikte sipariş edilen makina miktarı daha az olmasına karşın, Etiyopta, Mongolia ve Özbekistan gibi ülkeler de makina üreticileri için potansiyel iş fırsatları sunuyor. Carabelli konuyla ilgili olarak şunları söylüyor: “Makina üreticilerimiz şimdiden ürünlerinin %80’inini ihraç etti. Üreticilerimiz promosyonel teşvikler için desteklenmeliler. Made in Italy ürünler- özellikle de Made in Italy etiketli makinalar- halen hak ettiği tanınmışlığı elde edemedi.” ACIMIT Başkanı sözlerini şu şekilde sonlandırıyor: “Ekonomi Geliştirme Bakanlığının gösterdiği yeni önlenemez kaynakların promosyonu için fon sağlama konusunda verdiği çabaları görmemiz gerektiğine inanıyorum.”