Versace, Armani, Vakko gibi dünya moda devlerinin tercihi İpekiş, 2014 İkbahar-Yaz ve 2015 Sonbahar-Kış kumaş koleksiyonunu geçtiğimiz günlerde gerçekleşen Paris ve Moskova Première Vision fuarlarının ardından İstanbul’da gerçekleştirdiği özel bir etkinlikte görücüye çıkardı.
İki gün süren etkinlikte yurtiçindeki takım elbise üreticisi, ihracatçı ve perakendecilere koleksiyonlarını tanıttı. Dokumasından apresine ve desenlerine her aşamasında özel kumaşlardan oluşan İpekiş koleksiyonu dünya ölçeğinde yünlü kumaş sanayisinde şimdiye kadar üretilmiş en ileri tekniğe sahip kumaşlar segmentinde yer alıyor. İpekiş Genel Müdürü Aşkın Kandil ülkemizin yünlü kumaş üretiminde dünya üreticileriyle en üst segmentte yarıştığını ifade ediyor.
Kaliteli ve yenilikçi ürünleriyle Première Vision fuarında fark oluşturan İpekiş, yılların birikimi ve Ar-Ge’siyle konfor sağlayan takım elbise üretimi için tasarlamış olduğu dört mevsim giyilebilen yünlü kumaş koleksiyonunu dünya markalarına sundu. İpekiş koleksiyonları fuarda, dünyanın dört bir yanından müşterileriyle buluşarak Ukrayna, Japonya, Estonya pazarının güçlü markaları ile yeni işbirlikleri başlattı.
Rakamlarla İpekiş koleksiyonu
İpekiş Genel Müdürü Aşkın Kandil koleksiyonlarının natürel liflerden oluştuğunu ve bu kumaşlarla üretilmiş takım elbise ve ceketlerin şıklık ve konfor sağlayan farklı apreler içerdiğini söyleyerek koleksiyona dair rakamlar veriyor: “İpekiş’in 2014 İlkbahar-yaz koleksiyonu 4 ana temadan oluşuyor: %100 yün, wool-silk, wool-linen ve wool-cotton. Yine Paris’te ve Moskova’da sunulan 2015 Sonbahar-Kış koleksiyonu 144 parçadan oluşuyor. Bu koleksiyonumuzda yine 2014’ün renkleri gözlemleniyor, renk paletinde 153 renk ve 310 desen var. Bunun yaklaşık yüzde 75’i takım elbiselik, diğer kısmı da ceketlik kumaşlardan oluşuyor.”
“Woolmark’ın dünya genelinde başlattığı “Coolwool Campaign” projesindeki 12 markadan biriyiz”
İpekiş Genel Müdürü Aşkın Kandil özellikle kış koleksiyonlarında takım elbise ve pantolon-ceket grubunun öne çıktığını, Woolmark’ın dünya genelinde başlattığı “Coolwool Campaign” projesi kapsamında bu grupta daha ince, üst düzey, lüks ve şıklığı sağlayan, metrekarede 180 gr’ı geçmeyen takım elbiselik yüzde yüz yün kumaş üreten 12 markadan biri olduklarını gururla ifade ediyor. “Woolmark üyesi olarak yünlü kumaş üretiminin hemen hemen tamamı yüzde yüz yün olup, Coolwool kumaşlar sınıfına girmektedir” şeklinde konuşuyor.
2014 yaz kumaşlarında beyaz mavi ve kum tonları hakim olacak
Duygusallık ve masumiyetin korunduğu İpekiş 2014 İkbahar-Yaz koleksiyonunda beyaz anahtar renk konumunda. 2014’te özellikle özgürlük rengi olarak bilinen lacivert ve parlament, lacivert indigosu ve mavinin yoğun olduğu bir yaz yaşanacak. Kum renkleri de her sezon olduğu gibi soft renklerle birlikte yerini koruyacak.
2014-2015 kış modasını önden takip etmek için ipuçları
Kış koleksiyonunda yine iddialı renkler var. Desenlerde ve renklerde kombinasyolar ön planda. Her desen kendi kombinasyonlarıyla ortaya çıkıyor. İpekiş Genel Müdürü Aşkın Kandil’e göre İpekiş’in koleksiyonunda başarılı olma nedenlerinden birinin de trend renkleri kullanıyor olmanın yanında onların her birini kombinasyon yaparak ortaya çıkartıyor olması.
5 ana konsept: Taş, gök, yaprak, toprak ve baharat tonları
“Desenlerimizin her birinde sezon renkleriyle yan yana getirerek, görsel olarak destekleyerek kombinasyonlar yapıyoruz. Renklerdeyse pembenin ve yeşilin hakim olduğu bir koleksiyon. Yaprağın her tonu, yerdeki otun her rengi ve toprak kahvesi var. Bunlar konfeksiyoncularımızın da işini kolaylaştırıyor. 2014-2015’in ana teması mimari efektler. Şehir hayatındaki mimari yapının koleksiyonlarımızdaki kumaşlara da yansıması söz konusu. Geometrik, matematiğin çok öne çıktığı bir koleksiyon aslında. Bunu kareleri, çizgileri, mikrosuyla vurguluyoruz” diyerek İpekiş’in bu yönünün de çok güçlü olduğunu ifade eden İpekiş Genel Müdürü Aşkın Kandil İpekiş’in kumaşlarının, yurtiçinde Sarar, Bisse, Abdullah Kiğılı, Cacharel, Pierre Cardin, Kip, Ramsey, Vakko, gibi; yurtdışında ise başta Versace, Armani, Roberto Cavalli, Moschino, Patrizia Pepe, Fendi, Dolce & Gabbana, Zadig et Voltaire ve Christian Dior gibi dünya devi moda markaları tarafından kullanıldığını ifade ediyor.
“Müşteriye özel tasarım, butik üretim ve hızlı servis” iş modeliyle fark oluşturan İpekiş, yılda ürettiği yaklaşık 2,5 milyon metre yünlü kumaşı dünyanın moda markalarına satıyor. 2008 yılında dünyanın kumaş üretiminin kalbi olarak bilinen, İtalya’nın Biella şehrinde pazarlama, araştırma ve satış şirketi olan IPEKIS ITALIA SPA’yı kuran İpekiş, bugün dünya yünlü kumaş üretiminin önemli markalarından biri olarak tasarım, üretim, pazarlama ve satış faaliyetlerini 88 yıldır aralıksız sürdürüyor. 2025 yılında Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk 100 yıllık sınaî markası unvanını kazanacak olan İpekiş 2025 yılına kadar yüzde yüz yün kumaş üretiminde dünya markası olmayı hedefliyor.