Dünya ev tekstili sektörünün en önemli oyuncularından Türkiye, global piyasalardaki konumunu ve marka değerini her geçen gün daha da sağlamlaştırıyor. Uluslararası tüm fuarlara güçlü katılım gerçekleştiren Türk firmaları, tasarım ve inovasyon alanında ‘takip edilen ülke olma’ iddiasını güçlendiriyor.
Heimtextil Fuarı’nın sektörün podyumu olduğunu ve her yıl podyuma çıkan Türk firmalarını izleyenlerin sayısının hızla arttığını söyleyen Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği(TETSİAD) Başkanı Yaşar Küçükçalık, bunun da sektörün markalaşması için harcadıkları emeklerin yansıması olduğunu söyledi.
Ev Tekstili İhracatı %13.5 Arttı
Türkiye’nin çok köklü ve güçlü bir tekstil altyapısına sahip olduğuna değinen Yaşar Küçükçalık, sürekli artan bir grafikle; Türkiye’nin 2013 yılında yaklaşık 26 milyar dolar (2013 ilk 11 ay ihracat rakamı 23 milyar 680 milyon dolar) tekstil ve hazır giyim ihracatı gerçekleştirdiğini, bu rakamın da yaklaşık 3 milyar 300 milyon dolarının (2013 ilk 11 ay ihracat rakamı 3 milyar 15 milyon dolar) ev tekstili ürünleri olduğunu ifade etti. 2013 yılında ev tekstili ihracatının bir önceki yıla göre %13.5 arttığının altını çizen Küçükçalık, bu gelişmenin gelecek yıllar için beklentilerimizi daha da güçlendirdiğinin altını çizdi.
“Trend Belirleyen Ülke Olduk”
Dünyanın en büyük 4. ev tekstili ihracatçısı olan Türkiye’nin, zengin koleksiyonların yanı sıra müşteri odaklı üretimde ve hızlı serviste de çok iddialı olduğuna değinen Küçükçalık; “Yukarıda belirttiğim özelliklerin yanı sıra stratejik coğrafi konumumuz da tercih edilmemizdeki bir diğer önemli etken. Başta Avrupa, Rusya, Kuzey Afrika, Orta Doğu ülkeleri olmak üzere birçok ülkeye müşterilerimizi şaşırtacak hızda üretim ve teslimat yapıyoruz. Tecrübelerinin yanı sıra profesyonel iş anlayışlarıyla da Türk firmaları iş yapmak için tercih ediliyorlar” ifadelerini kullandı.
Fuarlarımız Sektörün Gücünün Göstergesi
Her yıl Mayıs ayında İstanbul’da gerçekleştirilen ve katılmak için yüzlerce firmanın sırada beklediği EVTEKS FUARI’nın sektörde “marka ülke” olduklarının en açık göstergesi olduğunu belirten TETSİAD Başkanı Yaşar Küçükçalık; “EVTEKS, bugün dünyanın 2. büyük ev tekstili fuarı konumunda. Çağdaş ve daha büyük bir fuar alanına kavuştuğumuz zaman, liderlik iddiamızı daha da güçlendireceğiz. Şu anda 60 bin metrekarede gerçekleşen fuarı, 39 bini yabancı olmak üzere yaklaşık 120 bin kişi ziyaret ediyor.
İlkini bu yıl düzenlediğimiz, ev ve dekorasyon fuarımız HOME&TEX, tahminimizden daha iyi bir ilgi gördü. Türkiye’de alanında ilk kez uygulanan ‘standart stand’ konsepti ile; katılımcılar düşük maliyetli ve konforlu fuar tecrübesini yaşarken, ziyaretçiler de şık ve keyif verici fuar atmosferi yaşadılar. Katılım ve ziyaret için başvuruların sayısında da memnun edici bir ivme var. Birkaç yıl içerisinde EVTEKS gibi, uluslararası bir ‘marka fuar’ olacağını öngörüyoruz” şeklinde devam etti.
HOMETEXTILE Dergisi 20 Yaşında
TETSİAD’ın Türk ev tekstili sektörünü dünyaya tanıttığı en önemli mecralardan biri olan Hometextile Dergisi’nin bu yıl 20. yaşını kutladığını belirten Yaşar Küçükçalık; “Dünyanın en eski ve en prestijli sektörel dergilerinden olan Hometextile, 20 yıl boyunca yaptığı etkin yayınlarla sektörümüzün markalaşmasına önemli katkıları oldu. Uluslararası tüm fuarlarda yüksek miktarlarda dağıtımı gerçekleştirilen dergimiz, posta yoluyla da üyelerimize, sektörü ilgilendiren resmi ve sivil toplum kuruluşlarına, global satın almacılara gönderilmektedir” diyerek sözlerini tamamladı.