Geniş format dijital baskı, serigrafi, endüstriyel reklam ve tekstil baskı sektörlerini buluşturan FESPA Eurasia Fuarı’nın 3.sü için (CNR Expo, 10-13 Aralık 2015) geri sayım heyecanı sürüyor. Başarıyla tamamlanan ilk iki fuarın ardından, FESPA Eurasia Fuarı’nın ortağı ARED (Açıkhava Reklamcıları Derneği) hem üyelerine hem de sektöre yönelik tanıtım çalışmalarını arttırıyor. ARED Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve FESPA Eurasia Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Demirseren, görsel iletişim sektörünün geliştirilmesi, tanıtımı ve pazar payının arttırılması için kaynak yatırımlarına devam ettiklerini söyledi. Bu ihtiyacı karşılamak amacıyla birçok etkinlik gerçekleştirdiklerini belirten Demirseren şunları söyledi; “ARED olarak en önemli etkinliğimiz kuşkusuz FESPA ile birlikte organize ettiğimiz FESPA Eurasia Fuarı. İki yıldır başarıyla gerçekleştirilen fuar, camianın buluştuğu, sektör bilgilerinin paylaşıldığı ve pazarı geliştiren güçlü bir platforma dönüştü. FESPA Eurasia’nın yanı sıra çeşitli eğitim aktiviteleri gerçekleştiriyoruz. Üç endüstri meslek lisesinde endüstriyel reklamcılık bölümü kurduk. Ayrıca, baskı sektörü dahilinde çeşitli seminerler gerçekleştiriyoruz. Üyelerimiz için avukatlık hizmetleri veriyoruz. Global baskı sektörünü ilgilendiren yeni teknolojileri ve bilgileri toplayarak bunları üyelerimize ve tüm sektöre sunuyoruz.
‘ARED’ İN GÜÇLÜ GLOBAL AĞLARI
Türkiye’de baskı ve endüstriyel reklamcılık sektörünün büyümesi için daha çok bilgiye ve yeni teknolojiye ihtiyaç duyulduğunun altını çizen Demirseren, bunun için derneğin yurtdışı ile güçlü bağları olduğunu dile getirdi. Demirseren; “Küresel pazarda sektörümüzün rekabet
gücünü arttırmak ve potansiyelini ortaya çıkarmak için aktif bir şekilde çalışıyoruz. FESPA – dernekleri küresel federasyonu – üyesi bir dernek olarak FESPA’nın dünya çapındaki araştırmalarına, anketlerine ve projelerine erişme imkanımız var. Bu bilgileri üyelerimizle paylaşıyor
ve sektörel bilinci artırmak için uluslararası bağlantılarımızdan faydalanıyoruz ” dedi. FESPA Eurasia Fuarı sayesinde ARED’in çalışmalarında verimlilik artışı elde ettiğini ve sektördeki daha fazla profesyonele ulaştığını belirten Demirseren, FESPA Eurasia Fuarı’nda FESPA-ARED standında potansiyel müşterilerle buluştuklarını hatırlattı; “Üyelerimizle ve uluslararası kuruluşların temsilcileriyle bir
araya gelerek sektördeki en son gelişmeleri, trendleri ve sektörde karşılaştığımız ortak sorunları değerlendirme fırsatı yakalarken, Türkiye’de gerçekleştireceğimiz projeler için de bilgi kaynağı sağlayabiliyoruz” diye konuştu.
“FESPA EURASIA GÜCÜNÜ ARTIRDI”
Hem ticari hem de sosyal platformlar olarak fuarların önemini koruduğunu dile getiren Demirseren, FESPA Eurasia Fuarı’nın ise farklı olduğunu kaydetti. Görsel iletişim ve dijital baskı sektörünün buluşması ve yeniliklerin sunulması için önemli bir platform olan fuar için Demirseren şunları söyledi; “Öncelikle, FESPA Eurasia Fuarı tamamen sektörün geliştirilmesi ve bilinçlendirilmesi için yola çıktı. Hem FESPA hem de ARED kar amacı gütmeyen kuruluşlar olduğu için fuardan elde edilen kar tekrar bu iki kuruluşun düzenlediği etkinliklerle yeniden sektöre yatırılıyor.Bu nedenle, FESPA Eurasia, sektörün yararına düzenlenen çok özel bir fuardır.”