FESPA’nın bu yıl ilk kez düzenleyeceği FESPA Eurasia Fuarı’na ücretsiz ziyaretçi ön kayıtları açılmış bulunuyor. FESPA Eurasia 2013 Fuarı, 3-5 Ekim 2013 tarihleri arasında CNR Expo, İstanbul’da gerçekleşecek.FESPA Eurasia 2013 için, 31 Ağustos 2013 tarihinden önce ön kayıt yaptıran ziyaretçiler fuar zamanı beş yıldızlı bir otelde 2 gece ücretsiz konaklama kazanma fırsatı yakalayacak. Online olarak ön kayıt yaptıran ziyaretçiler, fuardan önce giriş kartlarını email olarak alacaklar ve böylece fuar alanına kolayca giriş yapabilecekler. Aynı zamanda kayıt yaptıranlar fuar öncesi gelişmelerden ve önemli güncellemelerden de haberdar edilecekler. Avrasya Bölgesi’nde yapılacak ilk FESPA fuarı olma özelliğini taşıyan, 15.000 m2’lik fuar alanında gerçekleşecek olan FESPA Eurasia’nın, Türkiye’den ve bölgedeki ülkelerden yaklaşık 8.000 ziyaretçiyi çekmesi hedeflenmektedir. Haziran’daki FESPA 2013 Londra’dan bu yana toplam fuar alanının %10’u daha satılmış ve böylece fuara 2 ay kala toplam fuar alanının %80’i tahsis edilmiş durumdadır. İlk defa düzenlenecek olan bu fuara son dönemde kayıt yaptıranlar arasında Alniz, Anka Serigrafi, Arioli, Caldera, Folpa, Lidya Grup, MS Italy, Pimms, Tecpro ve Xerox gibi firmalar bulunuyor. Pimms Genel Müdürü Selçuk Aygüler: “Birinci sınıf fuarlar yaptığına inandığımız bir marka olduğundan, FESPA fuarlarını dünya çapında takip ediyoruz. Türkiye pazarına çok iyi etkileri olacağına inandığımız FESPA Eurasia 2013 Fuarı’nda ziyaretçilerimizi ve müşterilerimizi ağırlamayı dört gözle bekliyoruz.”Türkiye ve çevre ekonomiler baskı endüstrisi için büyüyen pazarlardır ve geçen yıllar içinde FESPA fuarları bu bölgeden artan bir ilgi ile karşılanmaktadır. Türkiye, FESPA 2013 ve FESPA Digital 2012 fuarlarının her ikisinde de yer alan ilk 15 ülke arasında bulunuyor. FESPA, Türkiye ve çevre bölgelerdeki sektörü desteklemek için 475.000 EUR yatırım yapma kararı almıştır. Yatırımlar, FESPA’nın ‘Amaca Yönelik Kazanç’ uygulaması kapsamında bölgedeki baskı sektörü ile paylaşılabilecek önemli sektör ilişkileri, bilgi akışı, bağlantılar ve pazar bilgisi geliştirmeye odaklıdır.FESPA üyesi ve fuar ortağı olan ARED Açıkhava Reklamcıları Derneği Başkanı Halil Eligür: “Firmalardan FESPA Eurasia’ya katılma konusunda yoğun bir ilgi gördük. Bu talep doğrultusunda fuar alanını Şubat ayında büyüttük. İlk defa yapılacak olan bu fuara duyulan yoğun ilgi bölgeye daha çok hitap eden bir FESPA fuarına olan ihtiyacın göstergesidir.” FESPA Yönetici Direktörü Neil Felton: “FESPA 2013 Londra sonrası, FESPA Eurasia fuar alanı satışlarımız hız kazanmıştır; 1000m2’den fazla yer kaplayan 20 yeni katılımcı ile fuar sözleşmesi imzalanmıştır. Tüm FESPA fuarlarında olduğu gibi FESPA Eurasia sadece yüksek nitelikli bir FESPA etkinliği olmakla kalmayacak; FESPA felsefesine uygun olarak eğitim programı içeriği de olan bir fuar olacak.”