18-22 Mayıs tarihinde Almanya’nın Köln kentinde düzenlenen FESPA 2015 Global Fuarı, 133 farklıülkeden gelen temsilci ile daha çok uluslararası katılımcıların ilgisini çekti.
23137 ziyaretçi Koelnmesse’nin kapılarından geçti. Bunların % 88’i Avrupa’dan, % 5’i Asya’dan, % 4’ü Orta Doğu ve Afrika’dan ve % 3’ü Amerika’dandı. En fazla temsilci Almanya’dandı ve onu Hollanda, İngiltere, Belçika, İtalya ve Fransa izledi. % 68 katılım ev sahibi ülke dışından geldi. Köln’ün Hollanda’ya yakın olması nedeni ile FESPA 2015’e en çok katılım bu ülkeden geldi. Ayrıca Almanya’da gerçekleşen FESPA 2010’a göre sayısını ikiye katlayan Belçika’dan gelen misafirlerde de önemli bir artış gözlendi. Köln’ün Kuzey Avrupa’ya olan yakınlığı ile FESPA 2010’a göre İskandinavya’dan gelen katılımda % 38 artış gösterdi. FESPA’nın FESPA Eurasia üzerinden Türkiye’deki mevcudiyeti ile bu ülkeden katılımda % 27 arttı. FESPAÇin ise FESPA 2010’a göre Asya’dan yapılan katılımın % 59 artmasında etkili oldu.
FESPA 2015 katılımcıları ziyaretçilerin uluslararası oluşu hakkında yorum yaptı. Demill’in Satış MüdürüCeline Colin, “Fuar sırasında % 30’u Alman, gerisi uluslararası olmak üzere 200’den fazla kontakt edindik” dedi. Epson Europe’un Ürün MüdürüRichard Barrow, “FESPA 2015çok iyi organize edilmişti ve daha önce hiç olmadığı kadar çok uluslararası ziyaretçinin ilgisini seçti” dedi. Foteco Remco’nun Yöneticisi Ralf Roschlau, “Katılan uluslararası ziyaretçi karşısında şaşkınız, Afrika, Orta Doğu ve Asya’dan insanlarla tanıştık” dedi. M&R’ın uzman şef çalışanı Richard Hoffman, “FESPA 2015 mükemmeldi! Dünyanın her yerinden çok iyi bir katılım vardı ve beklentinin üzerindeydi” dedi.
Premier Tekstil’in Satış ve Geliştirme Müdürü Mitesh Patel, “Pazardaki ürünlerimizle ilgilenen dünyanın her yerinden katılımcıyı Avrupa’daki başka hiçbir etkinlikte bulmayız” dedi. FESPA CEO’su Neil Felton, “FESPA 2015 en fazla katılımcı, en fazla ziyaretçi ve en zengin uluslararası ziyaretçi karışımı ile açık ara en büyük global fuardır. FESPA Global Fuarı’nda yer alan çok uluslu tabloyu ve etkinliğin Avrupa dışına bu denli yayılmasını görmek mükemmel. FESPA’nın çemberi yeni bölgeleri ve yeni takipçileri etkiliyor ve katılımcıların yeni ilişkiler edinmesini sağlıyor” dedi.