Kayseri’de faaliyet gösteren ve Türkiye ekonomisinde önemli bir yere sahip Başyazıcı Holding’e bağlı olarak 2002 yılında Mahmut ve Murat Başyazıcıoğlu kardeşlerin ortaklığında kurulan Başyazıcıoğlu Tekstil, 2005 senesinden bu yana Bamen markası olarak üretime devam ediyor.
Gıda, Turizm, Perakende, Tekstil ve İnşaat alanlarında faaliyet gösteren Başyazıcı Holding’in hızla büyüyen tekstil markası Bamen, ham ve boyalı iplik üretiminde hem yurt içinde hem de yurt dışında prestijli imajıyla dikkat çekiyor.
Bamen; pamuk, bambu, modal ve tencelden yün, kaşmir başta olmak üzere 100’ün üzerinde geniş ürün gamıyla rakiplerinden ayrılıyor. Güçlü üretim kapasitesi sayesinde 2013 yılında 9.6 milyon kg ham iplik, 3.6 milyon kg civarında boyalı iplik üreterek, tekstil ihracatında 11. sıraya yükseldi.
Bamen markasının Genel Müdürlüğünü ise Başyazıcıoğlu ailesinin yeni kuşağını temsil eden Murat Başyazıcıoğlu 3 yıldır başarıyla yürütüyor. Lisans öncesi eğitimini İsviçre’de Leysin Amerikan Okulu’nda alan Murat Başyazıcıoğlu, Philadelphia Üniversitesi’nde de ‘Tekstil, Yönetim ve Pazarlama’ eğitimi aldı. Bamen markası gücünü, öncelikle insana verdiği değerden, alıyor.
Markaya hizmet eden müşterileri, bulunduğu kulvardaki rakiplerine göre daha fazla olan ürün çeşitliliği, modern makine parkuruyla teknolojik yatırımları, doğaya ve çevreye saygılı stratejileri değerini oluşturan diğer unsurlar.