Baskılı tişört üretimi gerçekleştiren Urban Tekstil, direkt baskı için ön hazırlığı ortadan kaldıran yenilikçi single process ve NeoPigmentTM mürekkep gücüne sahip Storm II ile üretkenliğini arttırıp, fire ve maliyetlerini düşürdü.
Kornit Digital, parça ve dikili kumaşa direkt baskı sistemleri ile endüstriyel çapta çözümler sunarak müşterilerinin büyüme hedeflerini paylaşıyor ve onlara katkı sunuyor. Web-to-print alanında faaliyetlerini Crazy markalı baskılı tişörtleri ile sürdüren Urban Tekstil, Aralık 2015’te gerçekleştirdiği Storm II yatırımı büyüme sürecinde başarılı sonuçlar elde etti. CMYK+Beyaz konfigürasyonu ile 50x70cm maksimum baskı genişliğine sahip olan Storm II, çift paleti ile, ön işlemsiz olarak iki tişört baskısını eş zamanlı gerçekleştirebiliyor. NeoPigmentTM mürekkep teknolojisini kullanan Storm II, Urban Tekstil’in iş hacmini genişletti. Firma, ön hazırlığı ortadan kaldıran single process (tek adımda işlem) gücüne sahip Storm II ile üretim ve fire maliyetini aşağıya çekerken baskı adedini ve çeşitliliğini arttırdı. 1994 yılında Beyoğlu’nda baskılı tişört satan 15 metrekarelik bir dükkan olarak faaliyetlerine başlayan Urban Tekstil, 2003 yılından itibaren emprime baskı ile üretime geçti. Uzun hazırlık, az model çeşidi ve yüksek stok tutma gibi dezavantajlar nedeniyle giriş seviyesi bir direkt baskı makinasına geçiş yapan firma, artan talebi karşılamada ve maliyetleri düşürmede sorunlar yaşamaya başladı. Direkt tişört baskısı için gerekli olan spreyleme ve presleme gibi baskı ön hazırlık işlemleri firmanın baskı adetlerinin artmasının ve bu süreçte oluşan firelerin giderilmesinin önündeki en büyük engel oldu. Urban Tekstil, bütün sektörün yaşadığı bu sorunu Kornit Digital’in Storm II modeli ile aşmayı başardı.
TEK PROSES İLE DAHA FAZLA ÜRETKENLİK VE ÇEŞİTLİLİK
Urban Tekstil, Kornit Digital’in orta segment üreticiler için sunduğu direkt dikili ve parka kumaşa baskı sistemi Storm II ile üretkenlik artışında ve maliyet düşüşünde seviye atlamayı başardı. Eski ön işlemli giriş seviyesi baskı makinası ile günlük maksimum 50-60 adet ürün basabilen firma, bu nedenle siparişleri yanıtlamada sorun yaşıyordu. Yeni yatırımlarında baskı hazırlık işleminden kaynaklanan zaman ve maliyet kaybını gidermeye odaklanan Urban Tekstil, çözüm için single proses teknolojisine dayanan Storm II’yi tercih etti. Storm II ile yüksek bir üretim seviyesine çıktıklarını söyleyen Urban Tekstil firma ortağı Yasin Ergene, açık zeminde önceki sisteme göre baskı adetlerini 4 katına çıkardıklarını açıkladı. Harici bir işleme gerek kalmadan bütün baskı sürecinin makine içinde gerçekleştiğine dikkati çeken Ergene; “Bizim için gerçekten mükemmel bir çözüm oldu. Şu anda koyu zemine bile çok hızlı baskı yapıp bitmiş ürünü alıyoruz. Bu hem zamandan hem üretim maliyetinden tasarruf anlamına geliyor. Eskiden sadece beyaz ve siyah tişörtlere baskı yapabiliyorduk, şimdi Storm II ile baskı yapabildiğimiz kumaş çeşitleri ve renkleri arttı. Ayrıca, pamuklu, polyester ve karışımlı dahil olmak üzere her çeşit ve renkte kumaşa, NeoPigmentTM mürekkep teknolojisi sayesinde mürekkep değiştirmeden baskıyı en yüksek kalite ve hızda gerçekleştiriyoruz” dedi.
Storm II İLE DESEN ÇEŞİDİ ARTTI, FİRE AZALDI
Kurulumdan hemen sonra Storm II’nin Urban Tekstil’deki üretimin merkezine yerleştiğini kaydeden Yasin Ergene, internetten gelen siparişin 10 dakikada teslime hazır hale geldiğini söyledi. Ergene, günlük adetlerinin artışının yanı sıra geçmişte 300 olan desen çeşitlerinin de Storm II ile 1200 civarına çıktığını aktardı. Ön hazırlığın baskı sürecinin uzamasının yanı sıra fire konusunda da ciddi maliyet yarattığına değinen Ergene, Storm II ile bu firelerin de minimize edildiğini söyledi. Storm II ile aradıkları çözüme ulaştıklarını yineleyen Yasin Ergene, kapasite artışına ihtiyaç duyduklarında yatırım için yine Kornit Digital çözümlerini tercih edeceklerini sözlerine ekledi.
KORNIT DİJİTAL SEKTÖRDEKİ TEK KOMPLE ÇÖZÜM SAĞLAYICI
Kornit Digital’in direkt dikili ve parça kumaşa baskı için birçok farklı sistem sunduğunu belirten Kornit Digital Türkiye Satış Müdürü Doğa İpek şunları söyledi; “Kornit Digital’in bütün çözümleri, ön hazırlık sürecini harici bir işlem olmaktan çıkaran patentli single proses teknolojisine dayanıyor. Sektörde başka hiçbir markada bulunmadan bu patentli teknoloji sayesinde ön hazırlık maliyetleri hiç olmadığı kadar aşağılara çekildi. Günlük baskı adetleri nispeten daha düşük olan giriş seviyesindeki müşterilerimize Breeze modelimizi sunuyoruz. Orta segment müşterilerimize ise Storm II çözümünü öneriyoruz. Halihazırda en üst seviyede yer alan Avalanche platformu ile günde 3-5 bin adet baskılara ulaşılabiliyor. Önümüzdeki dönemde pazara sunacağımız Vulcan sistemi ile yıllık bir milyon baskı adetlerine çok rahat ulaşıyor ki, bu sektör için en ileri noktayı temsil ediyor.” Doğa İpek, direkt konfeksiyona baskı alanında Kornit Digital’in tek komple çözüm sağlayıcı olduğunu vurguladı. Küresel pazarı etkisi altına alan fast fashion (hızlı moda) trendi ile tedarik zincirinde ciddi değişmeler yaşandığını dile getiren İpek sözlerini şöyle sürdürdü; “Artık termin süreleri daha da kısaldı. Geçmişte ilkbahar-yaz ve sonbahar-kış sezon koleksiyonları ile vitrinler sabit kalıyordu, şimdi aylık olarak koleksiyonlar yenileniyor, yeni modellerle canlı tutuluyor. Bu nedenle üreticiler daha hızlı olmak zorunda. Zaman ve maliyet baskısı altında kalan üreticiler için Kornit Digital’in ön hazırlığı ortadan kaldıran patentli Single Process ve NeoPigmentTM mürekkep teknolojisi tek ve güvenilir çözümdür” dedi.
#UrbanTekstil #KornitDigital #NeoPigmentTM