Geçtiğimiz yıl FESPA Eurasia’da Kornit Digital ile bir araya gelmiştik. Dijital tekstil baskısında yeniliklerini sürdüren Kornit Digital’in Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü Oliver Luedtke ile ITMA fuarında da görüştük. Luedtke, “Burada yaptığımız şey yalnızca gösteri değil, biz tekstil sektörüne girmek istiyoruz. Ayrıca diğerlerinden de ciddi bir farkımız olduğunu düşünüyorum” diyerek gelişmeler hakkında sorularımızı cevaplandırdı.
Geçtiğimiz fuardan beri işinizde neler değişti?
“Kornit her sene % 35 oranında büyüyor. Ayrıca geçtiğimiz sene minimum 50 milyon dolar maliyetimiz oldu. Büyüyor ve genişliyoruz. DTG tarafında sistem anlamında çok fazla bir değişim olmadı. Geçtiğimiz seneki FESPA Eurasia’da tanıtılan ürünler o dönemden bu yana çok fazla değişmedi. Avalanche modellerimiz için de yeni “dev baskı çözümü” ismini verdiğimiz bir çözüm sunuyoruz. Daha büyük parçalar kesilebiliyor, 1 metreye 1,20 metre boyutunda. Allegro ise geçtiğimiz yıl daha iyi bir üründü ancak şu anda ticari bir ürün haline geldi. Siparişe açık ve belirli bir sayıda kurulum gerçekleştirdik. Berlin’de bir kurulum yaptık. Portekiz’de de bir kurulumumuz oldu. Avrupa’da da ilgi çekiyor bu ürün. Esas yeni ürünümüz ise, burada görebileceğiniz Vulcan… Direkt giysiye baskı yapabilen tamamen yeni bir konsept… Vulcan’da yükleme ve boşaltma işlemlerini ayırdık. İki kişi tarafından idare ediliyor, önceki modellerimiz hep tek operatörle idare ediliyordu. Bu makine yüksek üretim miktarları için hayli ilginç bir makine. Yılda 500 bin adetten fazla üretim yapıyorsanız, bu makine ilginizi çekecektir. Daha önce kullanmış olduğumuz mürekkep biraz yapışkandı ancak yeni mürekkebimiz tamamen pürüzsüz bir yüzey sağlıyor. Baskı kalitesi de gelişti. Şu anda henüz sipariş almıyoruz.”
Pazarda kalite ve hızınızla tanınıyorsunuz. Pazardan beklentileriniz neler?
“Avrupa ve Türkiye arasındaki fark şu; Türkiye’de maliyetler çok daha düşük. Çalışan maliyetleri gerçekten çok düşük… Avrupa’daki üretim miktarları Türkiye’dekilerle aynı değil bu nedenle bu ürünü Türkiye’de e-ticaret işinde kullanmak tekstil sektörüne ciddi bir çözüm sağlayacaktır.”
Müşterileriniz için hangisi en önemli durumda, mürekkep, baskı altı malzeme vb?
“Ürünlerimizi kullanan müşterilerimizi başarıyı yakalıyorlar. Örneğin, Allegro kullanan bir müşterimiz bir hayli başarılı. Global olarak büyüyorlar. Bu başarıyı başka herhangi bir sistemle yakalayamadılar çünkü Allegro’nun kullanımı çok kolay. Makinenin çok fazla talebi olmuyor. Ürünün kullanımındaki basitlik en önemli faktör çünkü kullanıcılar üretkenliğe odaklanmak istiyorlar. Eski tip teknolojiyle uğraşıp vakit harcamak istemiyorlar. Kullanım ve kurulum kolaylığı makineyi daha da cazip hale getiriyor.”
Dijital tekstili ne zaman giysilerimizde göreceğiz?
“Bu teknoloji tamamen bu maksatla üretildi. Burada askılarda gördüğünüz tüm kıyafetler Allegro’da basıldı. Ancak şu anda bu teknolojiyi kullanan o kadar fazla baskı hizmeti sağlayıcısı bulunmuyor. Eminim ki önümüzdeki günlerde bu hizmeti sağlayan bayiler ortaya çıkacaktır. Kişiye özel ölçülü ve baskılı kıyafetler de neredeyse ortaya çıkmak üzere. Burada yaptığımız şey yalnızca gösteri değil, biz tekstil sektörüne girmek istiyoruz. Ayrıca diğerlerinden de ciddi bir farkımız olduğunu düşünüyorum. ITMA’da gösterdiğimiz bir önemli çözüm de yazılımımız. Bu aslında sadece bir donanım üreticisi olmadığımızı ortaya koyan bir çözüm. Özellikle üretimi bir taneye indiren bu simülasyonlu tasarım programı, tasarımcının elbiseyi tasarladıktan sonra istenilen ölçüye göre ekranda simüle ettikten sonra baskıya göndermesini sağlıyor. Zund ile birlikte çalışan bu sistemde tasarımcının çizdiği patronlar baskı sonrası Zund’de dijital olarak kesiliyor ve dikime hazır hale geliyor. Bu şu anlama geliyor. İleride nihai tüketici kendi elbise tasarımını ya da kendi seçtiği deseni tasarımcının dizaynına uygulayarak tek bir elbise siparişi verebilir. Dijital baskı, tekstilde hızlı bir ilerleme gösteriyor. Bu teknolojik ilerleme pazar payında da kısa zamanda önemli bir artışa tekabül edecektir.”