Kurumsal ve tüketici ürünleri gamlarında dijital baskı ve görüntüleme çözümleriyle uzmanlığını kanıtlayan Canon Eurasia, geçen yıl katıldığı FESPA Eurasia fuarında yakaladığı başarı ile FESPA Eurasia 2015’e katılmak için hazırlıklarını çoktan başlattı. Görsel sanatlardan mimari çizimlere, iç ve dış mekan baskılarında CRD ortamlarına cevap veren geniş bir ürün gamına sahip olan Canon Eurasia, müşterilerine daha
karlı, verimli ve katma değerli işler yaratmalarına yardımcı olacak bir konseptle fuarda yer alacak. Canon küçük format bireysel tüketici ürünlerinin yanı sıra kurumsal geniş format baskı ve görüntüleme hizmetleri sağlayıcısı olarak küresel pazarın en önemli oyuncularından birisidir. Ürün Geliştirme Müdürü Seyfi Sarıaslan, Türkiye baskı pazarındaki genel eğilimler ve Canon Eurasia’nın FESPA Eurasia’ya katılımları ile ilgili soruları yanıtladı.
Canon Eurasia, bu yerel pazarda nasıl bir güce sahip? Pazarda hangi segmentlerde gelişme potansiyeli görüyorsunuz?
“Canon, pazarda geniş bir ürün yelpazesine sahiptir. Baskı dünyasında müşterilerin çok farklı istekleri olur ve bu ihtiyaçların tümüne tek bir adresten yanıt verebilmek bizi tercih sebebi yapan en önemli unsurlardan birisidir. Sahip olduğumuz geniş bayi ağı ile Türkiye’nin her yerinde satış ve servis hizmeti verebilmekteyiz. Büyüme potansiyeli açısından, display graphic solutions olarak bilinen düz yataklı UV baskı makineleri ve orta hacimli üretim yapan tabaka baskı makinelerinin bulunduğu sektörler en büyük büyümenin yaşanacağı alanlardır. Canon cirosunun %8’ini AR&GE çalışamlarına ayırarak, pazardaki rakiplerinin ciddi anlamda öne geçmektedir.”
Yeni baskı teknolojilerine Türk baskı sektörünün yaklaşımında temel kriterleri nelerdir?
“Ülke olarak piyasadaki ürünlere öncelikle fiyat odaklı yaklaşmayı seven bir yapımız var. Fakat belli bir süredir baskı dünyasında olan köklü firmalar için en önemlisi, gelişmeleri yakından takip etmek ve değişen müşteri eğilimlerini herkesten önce karşılayabilmektir. Böyle düşünen firmalar yeni alanlarda yapacağı yatırımı değerlendirirken, yatırımın değerinden önce kazanacağı müşteri adedi ve dolayısıyla elde edeceği kâr değerleri ile ilgilenirler.
Bizim görevimiz müşterilerimize teknolojik gelişmeleri ve dolayısıyla pazardaki yeni eğilimleri anlatmak ve bu yeni eğilimlerin
ilk öncüleri olmalarını sağlamaktır.”
Canon hem küresel hem de Türkiye edisyonu ile FESPA fuarlarının önemli katılımcıları arasında bulunuyor. FESPA sizin için nasıl bir öneme sahip?
“FESPA, her sene ülkenin her yerinden çok farklı sektörlerdeki kişileri kendisine çekiyor. Canon ürün ailesinin, birbirinden çok farklı iş
alanlarındaki firmalara ve katılımcılara hitap etmesi sebebiyle fuar süresince oldukça geniş bir kitleye ulaşabiliyoruz. Ayrıca mevcut ürün ailemizin bütün önemli oyuncularını tüketicilere sunabiliyoruz.”
FESPA Eurasia fuarına Canon Eurasia nasıl bir konseptle katılacak? Hangi segmentlere dönük çözümleriniz standınızda sergilenecek?
“Geçen sene hazırladığımız FESPA Eurasia konseptimizde büyük bir değişiklik yapmayı planlamıyoruz. Şu an için planlanan ürünler, düz yataklı UV baskı, geniş format poster baskı, A0 geniş format teknik çizim ve tabaka baskı makinelerimizi (renkli/siyah beyaz A3) sergilemeyi planlıyoruz.”
2015 pazar hedefinize FESPA Eurasia nasıl bir katkı sağlayacak?
“FESPA Eurasia, yılın son döneminde yapılan ve yılsonu satışlarımızı hızlandıran bir etkinliktir. Bu bağlamda yatırım yapmayı düşünen fakat pazardaki tüm ürünleri bizzat görmek isteyen müşteriler için bulunmaz bir fırsattır. Müşteriler, ürünleri birebir karşılaştırma imkanına sahiptir. Bu anlamda hem son kullanıcı hem de tedarikçi tarafında sektöre hareketlilik kazandıran bir fuar olarak nitelendirilebilir.