FESPA Eurasia 2014, geniş format dijital baskı ve tekstil baskı sektörlerinde bölgenin önde gelen platformu olduğu bir kez daha kanıtladı.
Fuar sonrası raporları, fuarın %27’lik bir artışla dört gün boyunca piyasanın önde gelen 8.707 temsilcisini ağırladığını gösteriyor. Ziyaretçiler, temel olarak, en son ürünleri keşfetmek ve ekipmanlar ile ilgili son satın alma kararlarını vermek üzere fuara katıldıklarını belirtti. Nitelikli ziyaretçilerinin %50’den fazlasını son karar alıcılar, %69’unu ise üst düzey şirket temsilcileri (şirket sahibi, yönetici müdürler ve yönetici pozisyonundakiler) oluşturdu. Ziyaretçilerin toplam yatırım bütçesinin 1,8 milyar € olduğu tahmin ediliyor. Bu olumlu sonuçlar,10-13 Aralık tarihlerinde CNR Expo İstanbul’da 2 ve 4 no’lu salonlarda düzenlenecek FESPA Eurasia 2015’e, yılın henüz ilk aylarında kayda değer rezervasyon talebi olarak yansıdı. Yerleşim planlarının yayımlanmasından sadece birkaç hafta sonra toplam alanın %57’si yerel ve uluslararası firmalara tahsis edildi.
ULUSAL VE GLOBAL ZİYARETÇİLER BİR ARADA
FESPA Grup Fuarlar Müdürü Michael Ryan, 2015 fuarı ile ilgili konuşmasında: “Sektörün yatırım bütçelerine yönelik yaptığımız anketler ışığında, FESPA Eurasia fuarının düzenleneceği tarihlerin ziyaretçilerimiz ve fuara katılmak isteyen firmalar için en uygun zaman olmasına çok dikkat ettik. 2014 yılında FESPA Eurasia alan olarak %20, ziyaretçi sayısı bakımından da %27 büyüdü. Bu başarı, etkin bir satış ve pazarlama kampanyası ve sağlıklı kaynak yatırımlarının yanı sıra, fuarın kusursuz bir zamana yerleşmiş olmasının da bir sonucu. Fuarın gelişmeye devam etmesi ve bölgedeki firmaların 2015’te daha da başarılı bir fuar geçirmesi için elimizden geleni yapacağız” dedi.
Optimum Digital Planet Genel Müdürü Yavuz Selim Ezgü, FESPA Eurasia 2015’e katılımlarına yönelik düşüncelerini şöyle dile getirdi: “Optimum Digital Planet, uluslararası FESPA fuarlarına on yıldır düzenli olarak katılıyor. FESPA fuarları, bir dış ticaret firması olarak ihracatçı kimliğimizi geliştirmemizde her zaman etkili oldu. Şimdi de FESPA’nın FESPA Eurasia fuarları ile ulusal ve global ziyaretçileri aynı organizasyonda bir araya getirme konusundaki başarısını hep birlikte gözlemliyoruz. FESPA Eurasia Fuarı’nın, 2015 yılında da hem firmamız hem de sektörümüze büyük katkılarda bulunacağına ve bu katkının artarak devam edeceğine inanıyoruz.”
AMAÇ İÇİN KAZANÇ
FESPA, fuarlar aracılığıyla sektörü bölgesel olarak desteklemenin yanı sıra Amaç için Kazanç prensibiyle elde ettiği kazancı sektöre geri yatırmayı2015’te de sürdürecek. FESPA ayrıca, Mersinli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde açılan Endüstriyel Reklam Ürünleri Bölümü gibi yerel projelere imza atan, çeşitli eğitim etkinlikleri ve seminerler düzenleyen, sektörel bilgileri tüm Türkiye’deki baskı ve endüstriyel reklam profesyonelleri ile paylaşan, fuarın ortağı ve FESPA’nın Türkiye üyesi ARED’i de desteklemeye devam edecek. ARED Başkanı Halil Eligür: “İkincisi düzenlenen FESPA Eurasia’nın ardından çok sayıda olumlu geri dönüş aldık ve bir sonraki fuarı sabırsızlıkla bekliyoruz. ARED olarak sektörün bölgede karşılaştığı zorlukları çok iyi biliyor ve tüm yıl boyunca büyümeyi devam ettirebilmek, sektörün ihtiyaçlarını karşılayabilmek, FESPA Eurasia fuarında fikir alışverişi yapmak ve yenilikleri keşfetmek için çalışıyoruz” sözleriyle fuara dair görüşlerini ifade etti.