Dünyanın önde gelen dijital baskı teknolojileri üreticisi Roland DG, görsel iletişim sektörüne özel pek çok ayrıcalıklı ürününün yanı sıra benzersiz uygulama çözüm ve hizmetlerini FESPA Eurasia 2014 Fuarı’nda sektör temsilcileriyle buluşturdu.
Geçtiğimiz ay CNR Expo’da düzenlenen FESPA Eurasia 2014’te Roland DG standı, ziyaretçilerin yoğun ilgisiyle karşılaştı. Türkiye pazarına olan ilgisini her geçen gün artıran Rolan DG, son teknoloji ürünlerini ziyaretçilerin beğenisine sundu. Çok sayıda ziyaretçi tarafından yoğun ilgi gören Roland DG standında Türkiye’de ilk defa sergilenen Texart RT-640 ve VersaUV LEJ-640F fuarın yıldız ürünleri arasında yerini aldı.
İLK DEFA TÜRKİYE’DE SERGİLENDİ
Roland olarak müşterilere komple çözümler sunduklarını vurgulayan Roland DG Pazarlama Müdürü Massimiliano Calvaresi, ilk defa Türkiye’de sergilenen ürünler hakkında şunları söyledi. “Roland‘ın en yeni ürünü olan ECO-UV mürekkepli flatbed UV yazıcısı VersaUV LEJ-640F, Türkiye pazarında ilk defa FESPA Eurasia 2014 Fuarı kapsamında sergilendi. 15 cm kalınlığa kadar hem esnek, hem de sert katmanlara baskı yapabilme özelliğine sahip LEJ-640F, CMYK beyaz ve berrak mürekkepli baskı yaparak kullanıcıların çok sayıda renksiz ve renkli materyale dikkat çekici metin ve grafik baskıları yapmasına da imkan tanıyor. Üstelik, dokuları ve kabartma efektlerini oluşturmak için şeffaf mürekkepten yararlanıyor. Roland aynı zamanda kendisine ait Texart mürekkebi kullanan 64 inçlik boya süblimasyon yazıcısı yeni Texart RT-640‘ı da ilk defa fuarda sergiliyor.Cihazda dört (CMYK) veya sekiz (CMYKLcLmOrVi) renkli mürekkep konfigürasyonu ve iki farklı RIP yazılım seçeneği mevcut. Turuncu ve mor mürekkebin de eklenmesiyle RT-640 olağanüstü geniş bir renk gamı sunarak yüksek kontrastlı canlı baskılara olanak sağlıyor. RT-640; tekstil, tabela, iç tasarım, moda ve orijinal ürünler gibi çok çeşitli uygulamayla görsel iletişim sektörüne değer katmayı hedefliyor.”
GÜVENİLİRLİK VE ÇEVRE DOSTU ÜRÜNLER
Roland olarak bizi diğer rakiplerimizden farklı kılan en önemli özelliklerinden bir tanesi güvenilirlik olarak tanımlayan Calvarasi, müşterilerle ve bayilerle güven ve saygıya dayalı bir ilişki yaşadıklarını söyledi. Güvene dayalı oluşturdukları ilişkilerin başarıyı da beraberinde getirdiğini belirten Calvarasi, bayilerle ve müşterileriyle kurmuş olduğu yakın ilişkiler bizim için en önemli konuların başanda gelmektedir dedi. Roland DG’nin üretim süreçlerinde çevre ve kaynakların korunması konusundaki sorunlara karşı özellikle duyarlı olduğunu söyleyen Calvarasi, konu ile ilgili olarak şunları dile getirdi. “Roland tarafından üretilen makine ve boyalar çevreye son derece duyarlı ve çevre dostu ürünlerdir. Ekolojik ürün elde etmek istiyorsanız, kullandığınız malzemelerin de ekolojik olması gerekir. Bu sadece makinenin veya boyanın çevreci olmasıyla mümkün değil. Roland’ın bu konu ile ilgili felsefesi, ekolojik sisteme katkıda bulunmaktır.”
TÜRKİYE ÖNEMLİ BİR PAZAR
Türkiye pazarı ve Roland’ın yapacağı yeni yatırımlarla ilgili bilgi veren Calvaresi, “ Roland 25 yıldır distribütör aracılığıyla Türkiye’de faaliyet gösteriyor. Son bir senedir ise Roland Mid Europe olarak faaliyet gösteriyor. Bunun nedeni ise Türkiye’yi önemli bir pazar olarak görmesinden kaynaklanıyor. Dolayısıyla Türkiye’deki yatırım kararını artırmış durumda. Bundan sonraki süreçte de Türkiye’deki yatırımlarını artırmak gibi bir planı var. Türkiye pazarında daha iyi yerlere gelebilmek için çalışmalarımız hızlı bir şekilde devam ediyor. Türkiye pazarına olan inancımız tamdır. Hatta iki ay içerisinde İstanbul’da bir ofisimiz açılacak. Tüm ürünlerimiz orada gösterilecek. Ayrıca yeni bir tekstil ürünümüz bu ofiste ilk defa gösterime sunulacak. Türk pazarında her geçen gün çözümler, kalite ve hizmeti artırmak yönünde bir eğilim var. Bu yüzden daha fazla yatırım yapıyoruz. Kendi alanımızı geliştirmek için de sağlam bir yapı kurmaya çalışıyoruz. Roland’ın 2015 yılı için tekstil sektöründe üç yeni ürünü olacak” dedi.
EĞİTİME YATIRIM
Müşterilere en iyi çözümü sunabilmek için eğitimin önemli olduğunu vurgulayan Calvaresi, Türkiye’de açılacak olan ofiste uygulanacak eğitim sistemi hakkında şunları söyledi. “Roland Akademi olarak tüm dünyada var olan bayilere ve nihai tüketiciye eğitim veren bir sistem mevcut. Bu yapıyı da açılacak olan yeni ofisle birlikte Türkiye’de de devreye alacağız. Bayiler ve nihai kullanıcılar Roland Akademi ile makine kullanımı ve uygulamaları yakından takip ederek öğrenme fırsatı bulacaklar. Müşterilerle doğrudan iletişim kuranlar bayiler olduğu için geliştirdiğimiz tüm bilgileri ve yenilikleri bayilerimizle paylaşıyoruz. Müşterinin karşılaştığı herhangi bir sorun bayi tarafından çözüme ulaşmamışsa, bizimle irtibata geçerek sorun en kısa zamanda çözüme kavuşturulacaktır. Bununla beraber bayilerimizin karşılaşılan sorunları çözemedik diye bize gelen bir talepleri de olmuyor. Çünkü bayilerimiz gerekli altyapı ve donanıma sahipler. Bayi sayılarımızı artırmayı düşünmüyoruz.”