Kurumsal bir şirket olma yolunda büyük adımlar atan Bamen, aile şirketlerinin kurumsallaşmasının önemine inanlardan.
Demokratik, şeffaf ve kurumsal yönetim anlayışıyla 2002 yılında yönetimin ikinci kuşağa geçmesi ile birlikte kurumsallaşma için gerekli altyapı ve organizasyonları yeniden yapılandırdı ve kurumun ilkeleri doğrultusunda organizasyon yapısını kuvvetlendirdi. Bamen Genel Müdürü Murat Başyazıcıoğlu bu süreci şöyle özetliyor: “KalDer ‘in EFQM Mükemmellik Modeli çerçevesinde, profesyonel danışmanlarla kurumsallaşma yolunda öncelikle 5 yıllık iş planlarımızı belirledik. Bu doğrultu da ‘karlı büyümeyi’ hedefleyerek, müşteri portföyü hatlarımızı çizdik. Teknolojik yatırımları, sistemsel gelişmeyi teşvik ederek, inovasyonun liderliğini üstlendik. ‘Colorin Your Life ‘ mottomuzla sürdürülebilirlik ilkesini benimseyerek eğitime ve çevreye yapılan desteklerle, Bamen iplikleri ile dünyayı renklendirmeyi hedef edindik. Son olarak da KalDer’in ulusalda düzenlediği mükemmellik aşamaları belgelendirme sisteminde Kararlılık Belgesi alarak bu işte ne derece ciddi olduğumuzu kanıtladık.”
Kalder üyeliği ile kendi kendini sorgulayan ve değerlendiren bir kurum haline gelen Bamen, tesadüfi ve bireysel başarıdan ziyade planlı ve sisteme bağlı başarılar peşinde koşuyor. Kendi başarısının yanı sıra tüm paydaşlarının beklentilerini ve başarılarını önemseyen Bamen, bunu sürdürülebilir kılan bir kurum haline gelmeyi hedefliyor. Kendini, mükemmellik yolunda ama yolculuğun başlarında gören Bamen, gelişmeye ve daha da büyümeye kararlı.
2015 İHRACAT HEDEFİ AMERİKA
2014 yılında ilk kez Fas’a ihracat yapan Bamen, 2015 yılında yoğun olarak Amerika’ya ihracat yapmayı planlıyor. Yeni hedeflerin yanı sıra ticari ilişkilerinin zayıfladığı ülkelere de ağırlık vermeyi düşünen Murat Başyazıcıoğlu, “Bu sene başlayan Rusya-Ukrayna savaşı bu ülkelerdeki, özellikle Ukrayna’daki satışlarımızı kötü etkiledi. 2015 yılında bu iki ülke deki pazar payımızı onarmak için ihracat yapabilmek adına biz de kendi ‘savaşımızı’ vereceğiz” diyor.
2015 yılında toplam iplik satış cirosunda ihracat payını %60’a kadar yükseltmek olan Bamen, uzun yıllardır teknoloji ve insana yatırım yapan kimliği ile yenilik ve otomasyon yapılanmalarını her geçen gün geliştirmeye devam diyor.
Makine parkuruna yapılan yeni yatırımlarla farklı ürün gamları yaratacak olan Bamen, müşterilerine yeni ürünlerini tanıtmayı planlıyor. Tüm ARGE ve ÜRGE çalışmalarını , müşterilerinin beklentilerini karşılayacak şekilde değil, onların beklentilerinin üzerinde olacak düzeyde olması için çalışıyor bu nedenle hem yurt içi , hem yurt dışı fuarlara katılıp, stratejik ortaklıklar kuruyor ve üniversitelerle işbirlikleri yapıyor. Müşterilerine trendler konusunda yön veren olduğu gibi, ürün portföyünü belirlemede de müşterilerini söz sahibi konumuna getiriyor.