04-07 Aralık tarihlerinde ikincisi düzenlenen FESPA Eurasia 2014 fuarı sektörün büyük ilgisi ile 8,600 kişinin üzerinde ziyaretçinin katılımı ile gerçekleştirildi.
Geçen yıla oranla ziyaret- çi sayısında %30’luk bir artış görüldü. 2013’e göre %20’lik daha büyük bir alanda yapılan FESPA Eurasia, sektördeki birçok yerel ve uluslararası markanın güvenini kazandığını gösterdi. Etkinlik, baskı hizmeti tedarikçilerine, geniş format dijital baskı, serigrafi baskı, tabela, tekstil baskı ve endüstriyel reklam sektöründe sunulan ürün ve hizmetleri kapsamlı bir şekilde keşfetme şansı verdi. Önümüzdeki dönem için ekipman yatırımları fırsatlarını değerlendiren katılımcıların yaklaşık yarısı önümüzdeki 6 ay içinde alım yapacağını bildirdi. Katılımcıların %80’i, İstanbul’un yanı sıra diğer ticaret odalarının katkıları ile Adana, Ankara, Antalya, Bursa, Eskişehir, İzmir ve Konya gibi diğer şehirlerden olurken %20’si ise yurtdışından oldu. En fazla katılım sırasıyla İran Yunanistan, Bulgaristan, Tunus ve Rusya’dan olurken, toplam 78 ayrı ülkeden ziyaretçi geldi.
ZİYARETÇİ SAYISINDA CİDDİ ARTIŞ FESPA
Grup Fuarlar Müdürü Michael Ryan; “Ziyaretçi sayısındaki artış bizi son derece mutlu etti. Bu mutluluğumuzun tek nedeni sayıdaki artış değil, fuarın kalitesi hakkında katılımcı firmalardan aldığımız geri dönüşler olağanüstü. Firmalar stantlarında iş sahiplerini ve karar alıcı konumundaki üst düzey yöneticileri gördüler. Böyle başarılı bir organizasyonu iki sene gibi kısa bir zamanda bölgedeki gücünü ve sektörden aldığı desteği gösteren ortağımız ARED ile gerçekleştirdik” dedi. Ryan sözlerine şöyle devam etti: “Toplam ziyaretçi sayımız tam olarak 8.625. Yüksek miktardaki bu ziyaretçi sayısı pazardaki canlılığı gösteriyor. Fuar boyunca her gün işlerini geliştirmek ve zenginleştirmek için çözümler arayan kişiler geldi. Bu durum aynı zamanda önümüzdeki senenin nasıl geçeceği hakkında harika bir ipucu veriyor. FESPA Eurasia 2015’i şimdiden dört gözle bekliyoruz”. ARED Başkanı Halil Eligür “FESPA ve ARED açısından FESPA Eurasia’yı benzersiz kılan en önemli faktör ana hedefimizin hizmet olması. Biz sektö- rün gelişmesini ve üyelerimizin kendi işlerini geliştirmelerini hedefliyoruz. Amacımız kar değil, sadece sektörün daha fazla büyümesini arzu ediyoruz. Böylesi güzel bir etkinliğin hayata geç- tiğini görmek harika” şeklinde yorum yaptı.
FESPA Eurasia 2014’e katılan firmalar da ayrıca memnuniyetlerini dile getirdi. Canon Eurasia, Serkan Filiz: “Fuar bizim için verimli geçti. Müşterilerimizden çok iyi geri dönüşler aldık ve katılım mükemmeldi”. Reggiani, Satış Direktörü Michele Riva: “FESPA Eurasia’nın başarısının tadını çıkarıyoruz. Etkinlik ger- çekten canlı oldu. FESPA Eurasia satış liderlerinin buluşması için mükemmel bir platform. Personelimiz dünyanın dört bir yanından gelen çok sayıda ziyaretçiyi karşıladı. Fuar sırasında 3 tane makine sattık. Fuar bizim açımızdan büyük bir başarıydı” Arioli, Maurizio Lattuada: “Fuardan memnun kaldık. Türkiye’de katıldığımız ilk fuar ve ziyaretçi sayı- sı çok iyi oldu.” Lancer Grup, Satış ve Pazarlama, Jr. James Challis: “FESPA Eurasia uzun zamandır katıldığımız en iyi organizasyon.” Optimum Digital Planet Taner Güven: “Fuarda 7 makine sattık, ziyaretçi niteliğinden son derece memnunuz. Orta Doğu, Ukrayna ve Rusya’dan birçok ziyaret- çi vardı.” d.gen, VP & WW İşletme Müdürü Andrea Negretti: “Ziyaretçilerin kalitesi yüksekti; şirketlerin karar verici pozisyonda olan kişiler geldi ve ne aradıklarını net bir şekilde biliyorlardı. FESPA Eurasia dijital tekstil baskıda kendini giderek daha fazla kanıtlıyor.” Nac Group Genel Müdürü Şafak Aydoğan:“Ziyaretçiler profesyonel ve kaliteli. Yurtdışından ve Türkiye’den gelen karar verici pozisyondaki ziyaretçiler ile konuştuk.”