Sektörün 2015 için yatırım bütçelerini kararlaştırdığı Ocak ve Şubat aylarının hemen öncesinde 04-07 Aralık’ta düzenlenecek FESPA Eurasia 2014, tarih itibarı ile profesyoneller açısından bir fırsat niteliği taşıyor. Ayrıca, geçtiğimiz sene üç gün süren FESPA Eurasia’nın ardından gelen talepler doğrultusunda, bu sene dört gün boyunca sürecek olan fuarı daha fazla kişi ziyaret edebilecek ve daha fazla zaman ayırabilecek. Birçok firmanın son teknoloji ürünlerini sergileyeceği, sektörde dünyanın en fazla takip edilen organizasyonlarından FESPA’nın imzasını taşıyan FESPA Eurasia fuarını ziyaret eden profesyoneller, işletmelerindeki verimliliği arttıracak ve maliyetleri düşürecek ürün ve hizmetleri birebir inceleme fırsatı bulacak. Ziyaretçi sayısını arttırmak için düzenlenen aktiviteler ve ayrılan kaynaklar sayesinde bu sene Türkiye’den ve yurtdışından yaklaşık 8.000 ziyaretçinin katılımı bekleniyor. FESPA Pazarlama Müdürü Lorraine Horrow; “Bölge genelinde ziyaretçi sayımızı arttırmak için farklı organizasyonlarla iş birlikleri geliştirdik. Atatürk Havalimanı’na sadece beş dakikalık mesafede bulunan CNR Expo’da yapılacak FESPA Eurasia’ya ulaşım kolaylığı, diğer şehirlerden ve yurtdışından gelen katılımcılar için büyük bir avantaj oluşturuyor. Ayrıca etkinliğin İstanbul gibi canlı bir şehirde yapılması da fuarın çekiciliğini arttırıyor” dedi.
DİJİTAL TEKSTİL KONFERANSI
Ziyaretçiler dünya markalarının sunduğu ürün ve çözümleri görmenin yanı sıra fuar sırasında eğitim programlarını da izleyebilecekler. Endüstriyel Reklam uygulama alanında; neon yapımı, kutu harf yapımı, 3D baskı ve araç giydirme teknikleri hakkında eğitim programları düzenlenecek. Tekstil atölyesinde ise konfeksiyon süsleme, serigrafi baskı ve renk işleme gibi uygulamalar gösterilecek. Ayrıca ziyaretçiler fuar alanının hemen kar- şısında bulunan Wow Hotel’de 05 Aralık tarihinde düzenlenecek Dijital Tekstil Konferansına da katı- labilecekler. FESPA Grup Fuarlar Müdürü Michael Ryan : “Gelecek ay düzenlenecek FESPA Eurasia boyunca katılımcı firmaların sunacağı çözümler, baskı olanakları ve düzenlenecek eğitimlerin ziyaretçilerin ufkunu açacağına eminiz. Dijital baskı profesyonellerinden tabela yapımcılarına, konfeksiyon süslemeden, serigrafi baskıcılarına ve tasarımcılara, fuarı ziyaret ederek işlerine de- ğer katacak binlerce profesyoneli ağırlamak için sabırsızlanıyoruz” dedi. Türkiye, Doğu Avrupa ve Orta Asya pazarlarında faaliyet gösteren baskı ve endüstriyel reklam profesyonellerinin buluşacağı FESPA Eurasia 2014, grafik sanatlar alanında sektörün en önemli etkinlikleri arasında yer alıyor. Etkinlik boyunca geniş format dijital baskı,sergirafi baskı ve endüstriyel reklamın yanı sıra tekstil baskı ve konfeksiyon süsleme sektörlerinin önde gelen firmaları yenilikçi ürün ve çözümlerini sergileyecek. Birçok uluslararası ve yerel firma, tam ürün yelpazeleri ve çözümlerinin yanı sıra, yeni ürünlerini de ilk kez FESPA Eurasia 2014’te ziyaretçilere sunacak. Katılımcı firmaların bir dizi teknolojilerini sunduğu standlara ek olarak, ziyaretçiler uygulama alanında çeşitli atölyelere de katılabilecek. Endüstriyel Reklam Atölyesinde neon yapımı, 3 boyutlu baskı, LED yapımı, kutu harf yapımı ve araç kaplama uygulamalarını görmek mümkün olacak. Tekstil Baskı Atölyesinde, birçok uygulamanın yanı sıra dört renk işleme, gömlek uygulamaları ve serigrafi gibi konular hakkında pratik ipuçları ve teknikler hakkında eğitim almak isteyen uzmanlara mükemmel bir fırsat sunulacak.