4700’den fazla çalışanıyla 7,000’nin üzerinde müşteriye hizmet vermekte olan Fong’s Grubu, tekstil makine endüstrisinin en büyük oyuncularından biri olarak görülmektedir.
Geçtiğimiz yıllar içinde organizasyonunu yeniden şekillendiren Hong Kong kökenli firma, alanındaki derin bilgi ve deneyimiyle şimdi portföylerinde bulunan tanınmış markalar Fong’s, Goller, Then ve Xorella ile kontinü terbiye yanında kesikli terbiyeyi de kapsıyor. Hem kontinü, hem de kesikli terbiye işlemlerinin önde gelen şirketlerini bünyesinde barındıran Fong’s müşterilerine benzersiz bir “tek durak” stratejisi sunmaktadır: sadece bir tedarikçi, bir acente ve bir kontak ile müşteriler şimdi yaş işlem alanının tüm ürün zincirine yönelik engin bilgi birikiminden yararlanabilmekte ve geniş bilgi edinebilmektedir.
Tüm grup üyelerinin odak noktasının “yeşil yenilikler” olduğunu hatırlatmaya gerek bile yoktur: Ürünler sadece su ve enerji gibi değerli kaynaklarımızı korumakla kalmaz, aynı zamanda kısa kurulum süreleri ve geliştirilmiş yıkama teknikleri ile para tasarrufu konusunda geniş bir potansiyel de sağlarlar. Bir diğer deyişle sürdürülebilir bir geleceğe hizmet ederler. Fong’s Europe GmbH’nin Satış ve Pazarlama Direktörü Stephen Kehry ile Fong’s Grubu’nun sürdürülebilirliğe katkılarını konuştuk. Tekstil boyacılığı üzerine 3. kuşaktan gelen bir uzman olarak, Stephan Kehry Moenchengladbach, Almanya’daki tekstil mühendisliği eğitiminden bir kaç yıl sonra, mühendislik ekonomisinden ikinci bir derece aldı. Henüz eğitimi sırasında Alman tekstil üreticilerini satış noktasında desteklemek için çok iyi bilinen bir danışmanlık şirketinde işe başladı. 5 yılı aşkın bir süre devam ettirdiği bu deneyimi sırasında sadece tekstil şirketlerini değil, kozmetik ve diğer sektörleri de destekledi.
Bununla birlikte yaş tekstil terbiye alanının özünde daha fazla deneyim kazanmak için bir kaç yıl boyunca Güney Afrika’da üretim müdürü olarak çalıştı. 1998 yılında Kehry’i Avrupa’ya geri döndüren Küsters oldu. O zamandan beri, çeşitli tekstil makine tedarikçilerinde satış ve pazarlama alanlarında çalışmaktadır. 2011’den beri FONG’S EUROPE GMBH’de Satış ve Pazarlama Direktörü olarak yönetimde görev almaktadır. Sürdürülebilirlik son zamanlarda eskisinden daha yoğun bir şekilde tartışılan bir yönetim konusu haline geldi? Bu konuyu bu kadar ilgi çekici yapan ne oldu? Çevre ile ilgili konular zaten uzun yıllardan beri FONG’S Grubu’nun önem verdiği başlıca görevlerdendir. Sadece yakın zamanda bu konular bölgelerarası önem kazanarak biraz daha popüler hale gelmiştir. Netice itibariyle, geçtiğimiz yıllar boyunca, AIRFLOW teknolojisi gibi başarılarımız dünya genelinde önemli bir gündem oluşturmuştur. Bugün, tüm tekstil üretim ve dağıtım zincirinde enerji ve ham madde verimliliği konusuna artan bir önem verilmektedir.
Fong’s Grubu bu zorlukla nasıl başa çıkmaktadır? Kesikli yaş terbiyede THEN-AIRFLOW SYNERGY halen piyasada mevcut olan en düşük su tüketimini sağlamaktadır. 1:2.5’luk bir flotte oranına henüz herhangi bir hidrolik sistem ulaşamamıştır. Fakat bu ürün gamında bile, FONG’S yeni TEC SERİSİ ile standartları belirlemektedir. Kontinü GOLLER ürünlerinde, farklı proses aşamalarının optimizasyonuna odaklanmanın yanında, sıcaklık, zaman, mekanik ile kimya bilimlerinin doğru karışımını sağlayarak önemli miktarda enerji ve suyun tasarruf edilmesini mümkün kılıyoruz. Bugünün sürdürülebilirlik tanımı ekonomik, ekolojik ve toplumsal alanların bütününde kalıcı bir şekilde sürdürülebilir gelişmeyi içermektedir. Tekstil terbiyesinde sürdürülebilirliği nasıl tanımlıyorsunuz? Sürdürülebilirlik kurumsal tasarımda yer alan biraz yeşil veya mavi renk tonundan daha fazlasını ifade etmektedir. Sürdürülebilirlik geleceği düşünmek ve mümkün olan en iyi teknolojiyi aramak demektir. Ve sürdürülebilirlik bizim için edinim maliyetleri ne olursa olsun, kalite ve servis hizmetleri gibi etmenlerden asla taviz vermemek anlamına gelmektedir.
Fong’s Grubu çevreye olan sorumluluğunu nasıl değerlendiriyor? Biz bu gezegenin sahibi değiliz – onu sadece gelecek nesillerden ödünç aldık. Bundan dolayı, tekstil terbiye alanındaki her bir üretim çevre bilim yönünden çok sıkı kural ve düzenlemelere uymak zorundadır. İster Çin’de, ister Almanya’da olsun bugünlerde çevresel sorumluluk varlığınızı sürdürebilmek için kilit unsurdur. Her müşteriye bu sorumluluğu aşılamak için doğru teknolojiyi sağlamak FONG’S Grubunun yükümlülüğüdür. Fong’s Grubu’nun ürünlerini enerji, çevre, verimlilik ve ergonomi şeklinde özetlenebilecek dört ana sürdürülebilirlik boyutu yönünden kısaca değerlendirebilir misiniz? Makinelerimizin tüm farklı disiplinlerdeki üstün tasarımları sayesinde müşterilerimize önemli miktarlarda su ve enerji tasarrufu yapmalarına imkân sağlıyoruz. Bu yukarıda bahsettiğimiz AIRFLOW teknolojisinin yanı sıra, SINTENSA konseptimizde de görülmektedir. Kontinü açık en kumaşlar için benzersiz olan bu yıkama tamburu dünya genelinde etkin penetre edici bir düzeneğe sahip tek model olup daha iyi yıkama ve kumaş taşınması avantajlarını da beraberinde getirmektedir. Tekstil üreticileri bu yönde herhangi bir direnç gösterdiler mi yoksa enerji ve su tüketimlerini azaltma yönünde sizinle işbirliği yapmak için istekli mi davrandılar? Dünya genelinde yer alan 7,000’nin üzerinde müşterimizin tepkisi oldukça büyük oldu. Onlar zaten uzunca bir süreden beri böyle bir teknolojiyi sağlayan bir ortak arıyorlardı ve bundan dolayı bizim başlangıçta standart sistemler sağlamadığımız bireysel zorluk ve sorunlara çözüm bulma konusunda bizimle oldukça işbirlikçi davrandılar. Fong’s Grubu ürünlerinin ekonomik avantajlarını özetleyebilir misiniz? Ne kadar bir süre içinde bu yatırım harcamaları üreticiler tarafından amorti edilebilir? Genelde farklı disiplinlere bağlı olarak değişkenlik göstermekle birlikte gelişmiş AIRFLOW (Hava Akışlı) teknolojisinin veya üstün nitelikli SINTENSA yıkama tamburlarını kendini 0,5-2 yıl arası değişen bir geri ödeme süresi içinde amorti etmektedir. Fong’s Grubu çevresel konularda iletişim ve halkla ilişkiler faaliyetlerini artırmayı düşünüyor mu? Biz hâlihazırda VDMA’nın (Alman Mühendislik Federasyonu) “Blue Competence” girişiminin bir parçası olmayı başardık. Ekonomi, ekoloji ve topluma yönelik geniş kapsamlı sorumluluk bu kampanyanın püf noktasını oluşturmaktadır.
Her şeyin ötesinde ayrıca sloganımız da çevreye olan sorumluluğumuzu tamamlamaktadır: “Tek durak – Yeşil yenilik” yüksek düzeyde çevresel sorumluluğumuzu geniş ürün gamımızın tamamına yansıtmaktadır. Sürdürülebilir yenilik ve üretimle ilgili dünya piyasalarına iletmek istediğiniz son mesajlarınız nedir? Çevresel sebeplere bağlı olarak Hindistan, Bangladeş ve Pakistan gibi ülkelerdeki ilk boyahanelerin kapatılması, bu bağlamda çok ciddi bir dönüm noktası olmuştur. Bu olaylara paralel olarak artık çevresel sorunlar sadece “gelişmiş” olarak adlandırılan ülkelerin sorunu olmaktan çıkmıştır. Yaş terbiye alanında her bir birim bu günlerde ciddi anlamda bu konunun öneminin farkına varmıştır. Sonuç itibarıyla sürdürülebilirlik ve ekoloji gibi kelimeler artık sadece birer maliyet etmeni olmaktan öte farklı bir anlam kazanmıştır. Bunlar artık her yönden kalıcı ve sağlam bir işin temelini oluşturmaktadır.