Gelişen dijital tekstil pazarına yönelik farklı çözümleri bulunan Şahin Reklam, ITM Fuarı’nda yeniliklerini ziyaretçilerle paylaştı. Şahin Reklam, tekstil alanında sunduğu çözümleri ITM Fuarı’nda ziyaretçilerin beğenisine sundu.
Fuarda Türkiye distribütörü olduğu Polyprint Tekstil Baskı Makinesi, bayiliğini yürüttüğü Roland’ın XF-640 ve kendi markasıyla ürettirdiği tekstil boya çözümlerini sergiledi. Fuarın ardından Şahin Reklam yetkilileri Ömer Güngör ve Tayfun Önder Öztürk ile bir söyleşi gerçekleştirdik.
İlk defa katıldığınız ITM Fuarı nasıl geçti? Fuar beklentileriniz karşıladı mı?
Ömer Güngör: Şahin Reklam olarak ilk defa ITM Fuarı’na katıldık. Katımcı sayısı olarak oldukça fazla olmasına rağmen, aynı ilgiyi ziyaretçi tarafından göremedik. Müşteriler sürekli yenilik beklentisi içinde. Ancak teknolojik olarak çok büyük bir değişim yaşanmıyor. Bu da ziyaretçi sayısını etkiliyor. Muhtemelen birkaç yıl içinde yaşanacak teknolojik değişimlerle, 2015 ve 2016 yılında olacak fuarların daha verimli geçeceğini düşünüyorum.
Fuarda hangi ürünlerinizle yer aldınız?
Ömer Güngör: Artık her şey dijital baskıya dönmeye başladı. Şahin Reklam olarak Roland’ın XF-640 modelini sergiledik. Bu yeni model, direkt süblümasyon transfer baskı kağıdına baskı yapmaktadır. Saatte 104 metrekare baskı hızına sahiptir. Yine 1040 dpi baskı kalitesiyle kullanıcıları son derece memnun eden bir makinedir. Boya sarfiyatının düşük olması ve üretim sürekliliğinin çok iyi olması en önemli avantajları arasında yer almaktadır. Bursa’da bir firmaya kurulumu gerçekleştirildi ve 7/24 aralıksız hizmet veriyor. Yatırım yapan firma çok memnun olduğunu ifade ediyor. Bu makine ile ev tekstili, döşemelik, polyester üzerine çalışan tekstil firmaları, dekorasyon gibi çok farklı alanlarda çok güzel sonuçlar vermektedir. Makineye yapılabilen upgrade ile direkt kumaşa baskı yapabilecek hale getirebilmekteyiz. Bunun yanında Türkiye distribütörü olduğumuz Polyprint TexJet Plus Baskı Makinesini tanıttık. T-shirt ile birlikte pamuklu olan tüm tekstil ürünlerine de baskı yapabilmektedir. Dünyadaki en kaliteli boya markasını kullanmaktayız. 60×40 genişliğinde her türlü pamuklu ürüne fotoğraf kalitesinde baskı yapabilme imkanı sunuyor. Baskılar kumaşın ömrü boyunca garantilidir. Eski baskı teknikleri yerini dijital baskıya bırakıyor. Bu gelişmede sunduğumuz makinenin pazarını genişletiyor. Ayrıca, kendi markamızla ürettirdiğimiz boyaları ziyaretçilerin beğenisine sunduk. Bu noktada ziyaretçiler boyaları deneme fırsatı buldu. Genel olarak oldukça beğenildi. Fuara az olmasına rağmen gerçek bir profesyonel ziyaretçi kitlesi takip etti.
Firmanızı ve sunduğunuz çözümleri avantajlı kılan özellikler nelerdir?
Ömer Güngör: Bilindiği gibi Roland bir dünya markasıdır. Üretim hızı olarak sınıfının en iyi makinelerinden biridir. Boya tüketimi diğer muadillerine göre çok düşüktür. Daha az boya ile daha doğru renkleri alabiliyorsunuz. Yani 7/24 kullanıma uygun son derece üst düzey teknolojiye sahip bir makinedir. Şahin Reklam olarak zaten teknik servis konusunda oldukça güçlü ve iddialı bir firmayız. Müşterilerimiz günün her saatinde bize ulaşabiliyor. Müşteri memnuniyetine son derece önem vermekteyiz.
Tekstil alanında dijital baskı pazarının büyüdüğünü görmekteyiz. Siz bu görüşe katılıyor musunuz?
Tayfun Önder Öztürk: Fuara büyük bir heyecanla geldik. Tekstil pazarında dijitalin yeri her geçen gün artıyor. Bunun yanında geçtiğimiz aylarda düzenlenen ev tekstil fuarında da dijital alana ciddi bir ilgi vardı. O fuara ilişkin geri dönüşler başladı. Tekstil fuarında nitelikli bir ziyaretçi kitlesi fuara geldi. Yerli ziyaretçilerin yanı sıra yabancı müşterilerden de yoğun bir ilgi gördük. Standımıza Avrupa’nın yanı sıra, İran, Suriye, Mısır, Fas, Tunus, Türk Cumhuriyetleri ve Çin’den gelen ziyaretçiler oldu. Roland’ın bu pazara yönelik iddialı makinesi XF-640 modeli ve üretimini yaptırdığımız boyalar açısından oldukça verimli bir fuar oldu. Yine tekstil alanına yönelik ürettirdiğimiz lazer modelleri ürün portföyümüzde yer alıyor. Lazer konusunda ciddi bir Ar-Ge çalışması gerçekleştirdik. Başka bir firma üretmesine rağmen, bütün özellikleri firmamız tarafından belirleniyor. Bunun yanında deri sektörü tarafından UV makinelerimize bir ilgi söz konusuydu. Yine distribütörü olduğumuz Polyprint markasının baskı makinelerini sergiledik. Fuarın son gününde ciddi bir ziyaretçi kitlesi standımıza gelerek ürünlerimize ilgi gösterdi. Fuara gerçekten yatırım yapmak isteyen ziyaretçiler geldi. Bu noktada oldukça bilinçli bir ziyaretçi kitlesiyle karşılaştık. Bu kitle bizim işimizi oldukça kolaylaştırıyor.
Doğru makine yatırımını için nelere dikkat edilmelidir? Sizin öneri ve tavsiyeleriniz nelerdir?
Tayfun Önder Öztürk: Makine yatırımı yapmadan önce, almak istediğiniz alandaki tüm makineleri görün, inceleyin, kıyaslayın, test edin ve o şekilde yatırım yapın. Biri x makineyi aldı diye siz de aynı makineyi almayın. Her firmanın hedefleri ve projeleri farklıdır. Her makine her firma için doğru yatırım değildir. Kimse aldığı makineye kötü demez. Bu sebeple firmanızın ihtiyacı olan ve piyasada tüm araştırmaları yaptıktan sonra yatırım kararı verin. Makine yatırımı ciddi bir maliyettir.
Sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?
Tayfun Önder Öztürk: Sektörü bilinçlendirmek adına renk yönetimi konusunda seminerler vermeye başladık. Bu seminerlerimiz devam edecek. Özellikle farklı sektörlerin ihtiyaç ve beklentilerini karşılayacak seminerlerimiz olacak. Bu seminerler herkes için bir fırsattır. Tüm gelişmeleri ve yenilikleri takip edip, firmanızı daha teknolojik bir hale getirebilirsiniz. Bu bağlamda kullanıcıları seminerlerimize davet ediyoruz.