Aster Tekstil, 2013 yılına çok özel bir sosyal farkındalık teması ve projesiyle merhaba diyor.
Yaşamın içindeki tohuma ve tohumun içindeki yaşama saygı duruşu adı verilen proje, günlük yaşamın içindeki güzelliklere dikkat çekerek bireysel farkındalığı artırmayı amaçlıyor. Fotoğraf Sanatçısı Savaş Ekşioğlu’nun meyve ve sebzelere makro açıdan yaklaştığı fotoğraflarla şekillenen tema kendini şu cümlelerle ifade ediyor;
“Yine, azalanın, az ve değerli olanın peşinden gittik bu yıl.
İçimizden geçen tohumlara odakladık duygularımızı. İyice girdik içlerine.
Renklerde, kıvrımlarda, gölgelerde, ışıklarda, açıklarda, koyularda dolaştık, içimizden geçenlerin içinde yeni bir hayat bulduk.
Yakından baktık hayata, şaşırarak…
Vazgeçilmez kırmızıyı, o çok sevdiğimiz sarıyı, neşeli yeşili, kendinden emin moru kaynağında bulduk, size sunduk.
Beraberce görebilmenin, fark edebilmenin, bilmenin ve değiştirmenin tadına varalım diye.
Yaşama kattığımız renklerin, desenlerin, tatların, dokuların nereden geldiğini, kendimize ve siz değerli dostlarımıza anımsatmak istedik.
Tohumun içindeki yaşama ve yaşamın içindeki tohuma bir kez daha saygılarımızı sunuyoruz.”
SOSYAL SORUMLULUK BİREYİN FARKINDALIĞI İLE MÜMKÜN
Aster Tekstil Yönetim Kurulu Üyesi Ali Koçali, 2013 projesiyle ilgili şu bilgileri verdi; Aster Tekstil’in kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin temelinde kurumun sorumluluğunda bireysel farkındalık oluşturmak anlayışı yatıyor. Kendimize seçtiğimiz bu çıkış noktası, sosyal sorumluluk adına yapılacak tüm faaliyetlere bireyi dahil etmenin gerekliliğine inanıyor olmamızdan kaynaklı. Bireylerce içseleştirilmeyen, yaşama geçirilmeyen çabaların, pazarlama iletişim etkinlikleri ile sınırlı kaldığını üzülerek görüyoruz. Bu sebeple her yıl, tamamen çalışanlarımızın görüşleriyle şekillenen bir sosyal tema seçiyor ve yıl boyunca bu temayı işliyoruz.”
YAŞAM TOHUMLA BAŞLAR
Aster Tekstil “Yaşamın içindeki tohuma ve tohumun içindeki yaşama saygı duruşu” projesi, genetiği ile oynanan tohumların etkilerine dikkat çekmek üzere hayata geçirildi. İnsan sağlığının sürdürülebilirliğinin önemli bir kriterinin besin maddeleri olduğunun ve ana besin maddelerinin içeriğiyle oynanarak büyük bir risk alındığının altını çizen Ali Koçali; “Biz bir tekstil firmasıyız, dünyanın en önemli markalarına kendi ürünlerimizi tasarlar ve üretiriz. Var oluş nedenimizden bağımsız olarak, 700’ü aşkın çalışanımız, aileleri, tedarikçilerimiz ve müşterilerimizle on binleri bulan bir insan topluluğunu bilinçlendirme çabamız, ticari kimliğimizle değil sosyal duruşumuzla ilgili. Gerek kurumsal kimlik dökümanlarımızla, gerekse sosyal medya üzerinde yürüttüğümüz etkin çalışmalarla bu bilince hizmet ediyoruz. Çünkü, sürdürülebilir başarı için buna mecbur olduğumuzu biliyoruz.” dedi.