Dünya gittikçe yaşanmaz bir hale geldikçe, “sürdürülebilirlik” hayatımıza dokunan pek çok alan için sıkça tartışılır bir kavram haline geldi. Başta tekstil ve hazırgiyim sanayii olmak üzere, farklı alanlarda “doğa dostu ürünler ve süreçler” geliştirmek ve dolayısıyla çocuklarımıza temiz bir dünya bırakabilmek adına bilim adamları ve sanayiciler büyük zaman ve emek sarf ediyorlar. Bu çabalar içinde bir tanesi var ki hemen dikkatleri üzerine toplamayı başardı. Japonya’nın en bilinen ulusal gazetelerinden (The Mainichi Shimbunsha) bir tanesi artık “%100 sürdürülebilir” bir yeşil gazete olarak basılıyor. Gazateyi alıyor, okuyorsunuz. İşiniz bitince küçük parçalara ayırıp tohum gibi ekiyor ve suluyorsunuz: veeee artık mini bir çiçek bahçeniz var…Geri kazanılmış kağıt, su ve küçük çiçek ve baharat tohumlarından oluşan bir hamurdan hazırlanan bu çevre dostu gazetenin günlük 4 milyonun üzerinde sattığı ve yaklaşık $700,000’lık bir geliri olduğu ifade ediliyor. Yeşil gazete’nin fikir babası Japonya’nın en büyük reklam şirketlerinden biri olan ve The Mainichi ile birlikte çalışan Dentsu Inc. Firması. Yeşil gazete, sürdürülebilir çevre bağlamında firmanın ilk girişimi değil. Dentsu, su kıtlığı çeken halklara su bağışına yönelik kampanyalarıyla da dikkatleri üzerine çeken, sadece bilgi paylaşmakla kalmayıp küresel problemlere çözüm üretmeye çalışan bir firma olarak biliniyor. “Yeşil gazete” projesine okulları da dahil etmek suretiyle, çevre sorunları ile geri dönüşümün önemi konusunda çocukların duyarlılıklarını ve farkındalıklarını arttırma gayretleri de bu nedenle çok şaşırtıcı olmasa gerek.
#yeşil, #gazete, #sürdürülebilirlik